Quantcast
< sekcia Regióny

Pri Prešovskej univerzite osadili novú lávku

Nová lávka pre peších a cyklistov cez rieku Torysa medzi areálom Prešovskej univerzity a zimným štadiónom sa buduje na mieste predchádzajúcej lávky. Foto: TASR - Milan Kapusta

Nová, modernejšia, bude slúžiť peším aj cyklistom.

Prešov 23. septembra (TASR) - Pri Prešovskej univerzite v uplynulých dňoch na betónové piliere osadili novú konštrukciu lávky. Následne sa zrealizovala betonáž jej podlahy. Pre TASR to uviedol hovorca mesta Prešov Vladimír Tomek.

"Po dozretí betónu bude na lávke nainštalované verejné osvetlenie. Aktuálne prebiehajú hrubé terénne úpravy súvisiace s prípravou na výstavbu priľahlého cyklochodníka," uviedol Tomek.

S výmenou starej lávky, ktorá bola v nevyhovujúcom stave, začala radnica v máji. Nová, modernejšia, bude slúžiť peším aj cyklistom. Jej nosná konštrukcia je tvorená oceľovým hlavným nosníkom, navzájom prepojenými priečnikmi a oceľovým oblúkovým nosníkom s oceľovými závesmi. Konštrukcia je široká 5,5 metra a zábradlie má výšku 1,3 metra. Na vyvýšenej platforme budú medzi oceľovými závesmi umiestnené lavičky a stojany na bicykle.

Nová lávka pre peších a cyklistov cez rieku Torysa medzi areálom Prešovskej univerzity a zimným štadiónom sa buduje na mieste predchádzajúcej lávky.
Foto: TASR - Milan Kapusta


Lávku bude osvetľovať 14 LED svietidiel, ktoré zabezpečia funkčné a iluminačné osvetlenie architektonicky zaujímavej konštrukcie. V rámci výstavby cyklochodníka sa zrealizuje aj nové verejné osvetlenie v úseku od lávky pri Prešovskej univerzite po napojenie na jestvujúci cyklochodník Mlynský náhon. Staré verejné osvetlenie nahradia nové LED svietidlá, ktoré budú kompatibilné s riadiacim systémom mesta Prešov. Celková dĺžka osvetľovanej komunikácie bude 420 metrov s predpokladaným počtom 11 svetelných miest.

Stavebné práce potrvajú do tohtoročnej jesene. Celková cena diela vrátane vypracovania projektových dokumentácií, asanácie starej lávky a výstavby novej cyklolávky s prepojením na cyklochodník Mlynský náhon predstavuje 957.316,30 eura s DPH. Práce realizuje víťaz verejnej súťaže, ktorým sa stala akciová spoločnosť Eurovia SK.