Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Regióny

Rekonštrukcia električkových tratí sa skončí v októbri,konštatuje Sieť

Na snímke nové električky VARIO LF2+ počas ich krstu a slávnostného uvedenia do prevádzky v Košiciach v areáli DPMK a. s., 1. decembra 2014. Vario LF2+ je česká dvojčlánková, čiastočne nízkopodlažná električka. Foto: TASR/František Iván

Na projekt Modernizácie električkových uzlov (MEU) v Košiciach, ktorý sa začne realizovať od nedele 26. apríla a skončiť sa má do 31. októbra, dnes reagovali miestni predstavitelia strany Sieť.

Košice 22. apríla (TASR) – Na projekt Modernizácie električkových uzlov (MEU) v Košiciach, ktorý sa začne realizovať od nedele 26. apríla a skončiť sa má do 31. októbra, dnes reagovali miestni predstavitelia strany Sieť. Tvrdia, že sa tak vlastne o tri mesiace predlžuje rekonštrukcia električkových tratí, ktorá sa začala projektom Stavby Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) s termínom ukončenia 31. júla.

Poslanec mestského zastupiteľstva Miroslav Špak obvinil primátora Richarda Rašiho (Smer-SD) zo zavádzania, keď hovoril o ukončení rekonštrukcie električkových tratí do konca júla. "Čo podľa pána primátora znamená ukončenie rekonštrukcie? Podľa zdravého sedliackeho rozumu to znamená, že mesto sa dostane opäť do normálneho režimu - bez dopravných obmedzení s normálnou premávkou električiek," uviedol Špak na dnešnej tlačovej konferencii. Primátorovi adresoval otázky, či aj po 31. júni budú rozkopané ulice Košíc, či budú dopravné obmedzenia a či budú premávať električky v normálnom režime. Opätovne poukázal na nezverejnený aktualizovaný harmonogram prác v rámci projektu IKD.



Vicestarosta mestskej časti Košice - Staré Mesto Rastislav Trnka konštatoval, že oba projekty sú financované z eurofondov, musia byť ukončené do konca roka 2015 a realizujú sa na tej istej električkovej trati. Výsledkom sú podľa neho ďalšie dopravné obmedzenia a traumatizácia Košičanov. "V praxi to znamená, že sa vlastne na rekonštrukcii električkových tratí pokračuje ďalej - len ju realizuje iná firma," dodal. Obaja členovia strany Sieť pritom nespochybňujú potrebu rekonštrukcie električkových tratí v meste.

Podľa reakcie hovorkyne magistrátu Lindy Šnajdárovej "politickí kandidáti do Národnej rady za stranu Sieť znovu raz potvrdili, že zámerne pracujú s neúplnými informáciami, ktoré si prispôsobujú podľa svojej potreby, bez podrobnej znalosti problematiky a bez ohľadu na to, že tým zavádzajú". Zdôraznila, že Stavba IKD a MEU sú dve samostatné diela. "Primátor sa vyjadroval k termínu ukončenia IKD, ktorý je jasne stanovený v platnej zmluve so zhotoviteľom, a ten je 31. júla 2015. Splnenie termínov odovzdania oboch diel ale závisí od zhotoviteľov, nie od mesta Košice," konštatovala pre TASR. Dodala, že o predĺženie termínu na dokončenie diela môže rezort dopravy ako riadiaci orgán požiadať na základe objektívnych skutočností výhradne zhotoviteľ stavby.

Projekt IKD od Námestia Maratónu mieru po Staničné námestie realizuje v cene takmer 40 miliónov eur skupina zhotoviteľov DÚHA – ZUE (Dúha, a.s. Prešov, ZUE, a.s. Krakov, Poľsko). Zmluvu na modernizáciu električkových uzlov v cene 19,6 milióna eur bez DPH podpísalo mesto 15. apríla so spoločnosťou Eurovia-SK, a.s. Ide o časť zo zrušenej zákazky Modernizácie električkových tratí (MET) a týka sa rekonštrukcie križovatiek, obratísk a úsekov priamo nadväzujúcich na prebiehajúci projekt IKD.

Primátor Raši v minulosti pripustil, že situácia s rozkopanými ulicami a dopravnými obmedzeniami traumatizuje obyvateľov mesta, takýto postup bol však podľa neho nevyhnutný, ak sa mali pre zachovanie električkovej dopravy využiť voľné prostriedky z eurofondov z minulého programovacieho obdobia.