Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Regióny

Rooseveltova nemocnica v B. Bystrici je opäť v prvej trojke

Stred areálu Nemocnice s poliklinikou F. D. Roosewelta na Námestí Ludvíka Svobodu v Banskej Bystrici. Foto: TASR - Jozef Ďurník

Od začiatku roku 2015 zverejňuje na webe priebežné ekonomické výsledky, verejné obstarávania, vybrané ukazovatele z personalistiky či indikátory kvality.

Banská Bystrica 25. októbra (TASR) – Inštitút INEKO tretí rok hodnotil úroveň slovenských nemocníc a Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici sa v ňom v kategórii štátnych univerzitných a fakultných nemocníc umiestnila na treťom mieste. Dva roky po sebe je tak v prvej trojke. TASR o tom v stredu informovala hovorkyňa nemocnice Ružena Maťašeje.

"Hoci je to oproti minulému roku posun o jednu priečku nižšie, v celkovom ratingu si polepšila. Zvýšilo sa jej hodnotenie pri ukazovateľoch spokojnosť pacienta, hospodárenie a v transparentnosti dosahuje bezkonkurenčných 97 bodov zo 100," doplnila Maťašeje.

"Veľmi nás teší, že naše celkové hodnotenie sa oproti minulému roku zvýšilo. Osobitne prikladám veľký význam zvýšeniu ukazovateľa spokojnosti pacientov, pri ktorom sme zaznamenali najvýraznejší posun smerom nahor. Získané umiestnenie nevnímam len ako ocenenie, ale je výzvou a záväzkom, aby sme ďalej pracovali na zlepšovaní podmienok pre našich pacientov," zdôraznila v reakcii generálna riaditeľka Rooseveltovej nemocnice Miriam Lapuníková.

Podľa hovorkyne ich nemocnicu ohodnotila Transparency International Slovensko indexom transparentnosti 91,4 percenta, čo je náskok pred druhou nemocnicou takmer o 20 percent. Už druhý rok po sebe tak bola označená za lídra v transparentnosti nemocníc. Má najviac informácií o svojich výkonoch, manažmente či hospodárení na webe a tiež najlepšie komunikuje s občanom či pacientom e-mailom. Od začiatku roku 2015 zverejňuje ako jediná nemocnica v SR na webe priebežné ekonomické výsledky, verejné obstarávania, vybrané ukazovatele z personalistiky či indikátory kvality.

"Transparentní sa nesnažíme byť len pri zverejňovaní čísel, snažíme sa aj o zmenu postoja zdravotníckeho zariadenia. Byť bližšie k pacientom, poskytnúť kvalitnú liečbu, primerané služby, ale i dostatok informácií, odpovede na otázky a predchádzať akejkoľvek nespokojnosti. Otvorení sa snažíme byť aj voči našim zamestnancom, ktorým sme dali priestor spolupodieľať sa na vybraných rozhodovacích procesoch," dodala Lapuníková.