Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Regióny

Slovenskí študenti prezentovali schopnosti v oblasti cestovného ruchu

Cieľom súťaže bolo podporiť a rozvinúť u mladých ľudí schopnosti a zručnosti potrebné na mapovanie a prezentovanie konkrétneho regiónu so zámerom prilákať doň turistov.

Banská Bystrica 6. júna (TASR) - Celoslovenská finálová súťaž študentov v programe Podnikanie v cestovnom ruchu (CR) pod názvom Môj projekt pre región sa konala dnes na Úrade Banskobystrického samosprávneho kraja v Banskej Bystrici.

Jej cieľom bolo podporiť a rozvinúť u mladých ľudí schopnosti a zručnosti potrebné na mapovanie a prezentovanie konkrétneho regiónu so zámerom prilákať doň turistov, ako aj predstaviť vlastné zrealizované nápady pre rozvoj miestneho CR. TASR informoval programový manažér Junior Achievement Slovensko, n. o., Marián Paulus.

V kategórii Môj projekt pre región prvú priečku obsadila Patrícia Matejovičová s projektom Náučný chodník v obci Čierna Lehota zo Strednej odbornej školy (SOŠ) J. Ribaya v Bánovciach nad Bebravou. Za ňou sa umiestnili Romana Lišková (baTúlačky, Obchodná akadémia, F. Madvu 2, Prievidza) a Mária Gažiová (Animátorky v akcii, Hotelová akadémia J. Andraščíka, Bardejov).

V kategórii Najlepší regionálny produkt CR sa za sebou umiestnili Svetlana Tomašiaková (Prameň lásky v Čertovej doline, Hotelová akadémia, Malinovského 1, Brezno), Lenka Ondrášková (Za pokladom zlatej rybky, SOŠ podnikania, Veľkomoravská 14, Trenčín) a Kepičová Diana (Zemplínske Hámre - Pohladením k zdraviu, SOŠ, Sládkovičova, Snina).

Porota zložená z odborníkov v oblasti CR hodnotila študentov a ich súťažné prezentácie v dvoch kategóriách. V kategórii Môj projekt pre región sa hodnotila originálnosť konkrétneho nápadu a produktu, hlavne dosiaľ nepoznané zaujímavosti, ich využitie v prezentácii regiónu a tiež samotná forma prezentácie. Druhou hodnotenou bola kategória Najlepší regionálny produkt CR, kde sa hodnotila reálnosť a využiteľnosť produktu v regióne, využitie domácich zdrojov, komplexnosť produktu, spolupráca s existujúcimi subjektmi CR, marketing a systém informácií o produkte.

Súťaž svojím obsahom a formou podporuje tiež rozvoj komunikačných zručností študentov, čo je podľa Paulusa mimoriadnym prínosom pre ich ďalšie štúdium a hlavne pre uplatnenie sa na trhu práce. "Najdôležitejším momentom súťaže je to, že študenti nesúťažia len s nápadmi, ale s projektmi, ktoré museli v praxi zrealizovať," dodal Paulus.