Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Regióny

Starostka Ožvaldová rozposlala listy k R7, žiada o podporu variantu A

Foto: TASR/Štefan Puškáš

Žiada v nich o podporu realizácie rýchlostnej cesty R7 variantom A. Jednu odpoveď už dostala.

Bratislava 5. júna (TASR) – Starostka bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice Alžbeta Ožvaldová rozposlala začiatkom mája listy ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer - SD) a exministrovi Jánovi Figeľovi (KDH). Žiada v nich o podporu realizácie rýchlostnej cesty R7 variantom A. Jednu odpoveď už dostala.

"Potrebujeme mať potvrdený ten variant, ktorý má logiku pre každého, nielen pre mestskú časť, či Dunajskú Lužnú. Aby sme mohli začať realizovať stavbu v jeseni 2013," odôvodnila starostka pre TASR svoje žiadosti. Odpoveď od Figeľa už dostala. Ten sa ešte ako minister niekoľkokrát vyjadril za variant A, ktorý by mal podľa neho vyústiť do tendra na realizáciu projektu. "Jedným z podstatných argumentačných dôvodov je práve nevytváranie "superlievika" na ceste 1/63 v mestskej časti Bratislava - Podunajské Biskupice realizáciou tohto variantu," odôvodnil. Starostka teraz čaká na vyjadrenie súčasného vedenia ministerstva. Figeľ však v liste uvádza, že aj to má rovnaký názor.

Variant A rozdeľuje dopravu do dvoch trás, z ktorých hlavná prechádza inak nevyužiteľným územím medzi Slovnaftom a prístavom až po stredný dopravný okruh na Bajkalskej ulici. Odľahčila by sa biskupická radiála, ktorú nepretržite využívajú predovšetkým obyvatelia mestských častí Podunajské Biskupice, Vrakuňa a čiastočne i Ružinov, a rovnako aj Slovnaftská ulica. "Tranzitná doprava sa odvedie a bude to znamenať, že sa zlepší dopravná situácia pri vstupe do hlavného mesta," domnieva sa starostka. Za tento variant bola v mestskej časti aj petícia.

Druhý variant, ktorý sa zvažoval, je variant C. Ten síce dopravu z južnej oblasti rozdelí, ale na hranici Bratislavy, pri mestskej časti, splynie do jednej trasy na Ulici Svornosti. "Pozbierame ľudí z Miloslavova a vrátime dopravu naspäť na zapchatú ulicu," priblížila Ožvaldová. Mesto sa počas ich prehodnocovania vyjadrilo, že je horší ako súčasný stav.

Momentálne podľa slov starostky prebieha pri projekte posudzovanie vplyvov na životné prostredie EIA.