Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Regióny

Na minikonferencii v Tisovci diskutovali učitelia o škole 21. storočia

Ilustračná snímka Foto: TASR/Michal Svítok

Ďalšou z tém bola aj enviromentálna výchova.

Tisovec 7. októbra (TASR) – Fungovanie škôl v 21. storočí a environmentálna výchova na školách boli hlavnými témami pedagogickej minikonferencie, ktorá sa dnes konala v priestoroch Evanjelického gymnázia Tisovec (EGT). Ako TASR informovala riaditeľka školy Helena Pašiaková, na podujatí sa zúčastnilo 17 pedagógov z EGT a 18 pedagógov z ďalších škôl okresov Rimavská Sobota, Revúca a Poltár. Minikonferenciu zorganizovalo EGT spolu s Komisiou školstva a vzdelávania pri Mestskom zastupiteľstve v Tisovci.

„Týmto podujatím sme nadviazali na veľmi úspešnú predchádzajúcu konferenciu, ktorú sme my tri školy v Tisovci usporiadali pred piatimi rokmi. Rozhodli sme sa preto pokračovať v tradícii a som veľmi rada, že kolegovia z iných škôl prijali naše pozvanie a mohli zažiť rovnako krásnu a podnetnú atmosféru, akú my učitelia EGT zažívame, keď sa zúčastňujeme konferencií, kde sa stretávame s kolegami a vymieňame si skúsenosti,“ uviedla riaditeľka.

„Hlavnou pointou, ktorú som chcel odovzdať učiteľom je, že veľakrát hovoríme o trvalo udržateľnom rozvoji a snažíme sa ukázať, že nové technológie a technický pokrok nás spasia. Som presvedčený, že technológie sú dobrá vec, ale absolútne nestačia na to, aby nastala zásadná zmena v oblasti ochrany životného prostredia. Pripravil som preto učiteľom aj praktické príklady, ako možno s deťmi pracovať tak, aby tieto zmeny nastali a verím, že im budú inšpiráciou,“ vysvetlil svoj príspevok Juraj Hipš, riaditeľ centra environmentálnej a etickej výchovy Živica.

TISOVEC: Pedagogickej minikonferencie sa zúčastnilo 35 učiteľov z troch okresov


Druhým odborníkom, ktorý na konferencii vystúpil, bol Vladimír Burjan, šéfredaktor a vydavateľ časopisu Dobrá škola. Jeho príspevky boli zamerané na premeny profesie učiteľa a možnosti fungovania školstva v budúcnosti. „Doba sa zmenila, zmenili sa deti i spoločnosť. Moja prednáška bola teda o tom, že ak budú učitelia naďalej chápať a vykonávať svoju profesiu tak, ako doteraz, bude to škrípať. Deti to budú odmietať, revoltovať, efektívnosť vzdelávania bude nízka a učitelia budú z toho frustrovaní,“ priblížil Burjan.