Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 8. december 2025Meniny má Marína
< sekcia Regióny

Verejné obstarávania priniesli Žiline vlani úsporu 3,6 milióna eur

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk

Samospráva zrealizovala v minulom roku 1354 zákaziek.

Žilina 21. februára (TASR) - Vďaka elektronickým procesom verejného obstarávania ušetrilo mesto Žilina vlani 3,6 milióna eur. Ako informovala hovorkyňa mesta Zuzana Ondrášová, 58 percent všetkých obstarávaní sa týkalo služieb, zvyšné zákazky boli na tovary a stavebné práce.

"Samospráva zrealizovala v minulom roku 1354 zákaziek, pri ktorých vyčíslila predpokladanú hodnotu takmer na 26 miliónov eur. Elektronické procesy znížili túto sumu približne na 22,4 milióna eur," priblížila Ondrášová.

Primátor Peter Fiabáne poznamenal, že mesto pri realizácii procesov verejného obstarávania využíva štátny systém elektronickej platformy verejného obstarávania "Ten zaručuje absolútnu transparentnosť a znemožňuje akékoľvek zasahovanie do samotných procesov verejného obstarávania zo strany mesta alebo jeho zamestnancov. Aj vďaka tomuto transparentnému systému už roky šetríme mestskej kase značnú časť financií," uviedol Fiabáne.

Podľa vedúceho oddelenia verejného obstarávania Mestského úradu v Žiline Pavla Schebera vlaňajšia novela zákona o verejnom obstarávaní výrazne uľahčila verejným obstarávateľom proces obstarávania každodenných nákupov tvarov, služieb a drobných stavebných prác, čo umožnilo značné zrýchlenie týchto postupov. "S cieľom maximálnej transparentnosti a hospodárnosti sa však vedenie mesta rozhodlo de facto znížiť zákonný finančný limit pre svoje potreby na polovicu a dobrovoľne realizovať prieskum trhu aj pri zákazkách, pri ktorých to v zmysle legislatívy potrebné nie je," doplnil Scheber.

Upozornil, že žilinská radnica navyše zaviedla interný zoznam dodávateľov stavebných prác, ktorý sa priebežne aktualizuje a dopĺňa priamo na základe žiadostí predovšetkým lokálnych dodávateľov, ktorí majú záujem participovať na realizácii mestských zákaziek.