Quantcast
< sekcia Regióny

Západná D1 by mala byť plynulejšia, NDS spúšťa nový informačný systém

Ilustračná snímka. Foto: TASR Jaroslav Novák

V rámci modernizácie západnej D1 bolo vybudované nové operátorské pracovisko v Trnave, bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky pomáha udržiavať pod kontrolou 58 kamier.

Bratislava 26. januára (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spúšťa moderný informačný systém na diaľnici D1 v úseku Trnava - Horná Streda, západná D1 by tak mala byť od 1. februára plynulejšia. TASR o tom informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

"V oboch jazdných pásoch diaľnice sme na strategických miestach nainštalovali premenné dopravné značky, na ktorých sú znázorňované informácie o hmle, silnom vetre či snežení. Dopravné značenie taktiež poskytne upozornenie o prácach na diaľnici, zníženej rýchlosti, zbiehaní jazdných pruhov a kolónach," priblížila Žgravčáková. Napojené je na informačný systém diaľnic, pomocou ktorého dokážu operátori informovať motoristov o aktuálnej dopravnej situácii a v prípade mimoriadnosti budú môcť zabezpečiť odklon dopravy.

V rámci modernizácie západnej D1 bolo vybudované nové operátorské pracovisko v Trnave, bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky pomáha udržiavať pod kontrolou 58 kamier. Na úseku pribudlo osem sčítačov dopravy a 14 meteozariadení vyhodnocujúcich aktuálne počasie.

Hlavnou výhodou premenného dopravného značenia je efektívne informovanie vodičov o nehodách, prekážkach na vozovke či prípadných obchádzkach. V prípade havarijných stavov na D1 v úseku Trnava – Senec – Bratislava sú motoristi odkláňaní na rýchlostnú cestu R1 v smere do Nitry a Serede, prípadne na komunikáciu cez Trnavu.

NDS postupne informačný systém diaľnic na západnej D1 inštalovala od 19. novembra 2021.