Quantcast
< sekcia Regióny

Železničný úsek Trnava – Smolenice – Jablonica je už opravený

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Podľa nového grafikonu, ktorý začne platiť od 11. decembra, sa počet vlakov zvýši na 13 párov.

Trnava 2. decembra (TASR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ukončila rekonštrukčné práce na trati v úseku Trnava – Smolenice – Jablonica a od 1. decembra na ňom jazdia vlaky podľa platného cestovného poriadku. Informoval o tom hovorca spoločnosti Tomáš Kováč.

Komplexná rekonštrukcia bola nutná z dôvodu prevádzkového opotrebovania a uplynutia životnosti jednotlivých prvkov koľaje. Práce na železničnom zvršku medzi stanicami Boleráz a Smolenice významne prispejú k priaznivému vplyvu na zníženie prevádzkových nákladov v ďalších rokoch. "Traťová rýchlosť sa po rekonštrukcii zvýšila o 10 kilometrov za hodinu (km/h), teda na rýchlosť 90 km/h s miestnym obmedzením na 80 km/h v úsekoch, kde sa trať zaobľuje," uviedol hovorca.

Manažér infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) sa pri rekonštrukcii venoval vybudovaniu nového trakčného vedenia, ktoré bude napájané z pôvodných napájacích bodov, odvodnenia železničného telesa v celom úseku trate a nových trakčných podpier a stožiarov v staniciach Boleráz a Smolenice. ŽSR zároveň zrekonštruovali všetky mostné objekty na trati a koľaj zvarili do bezstykovej podoby.

V aktuálnom grafikone vlakovej dopravy 2021/2022 v úseku Trnava – Jablonica premáva v pracovných dňoch 11 párov osobných vlakov. Podľa nového grafikonu, ktorý začne platiť od 11. decembra, sa počet vlakov zvýši na 13 párov.