Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Regióny

Žilinská univerzita v Žiline otvorila Laboratórium umelej inteligencie

Na snímke budova AR Žilinskej univerzity (UNIZA) v Žiline. Foto: TASR- Erika Ďurčová

Laboratórium sa tri dni v týždni využíva aj na výučbu v oblasti počítačovej grafiky a programovania, pričom študenti riešia i zložitejšie výpočtové a kreatívne úlohy.

Žilina 19. novembra (TASR) - Žilinská univerzita v Žiline (UNIZA) otvorila v Univerzitnom vedeckom parku (UVP) Laboratórium umelej inteligencie (LUIZA). Prezenčnou aj dištančnou formou v ňom vzdeláva študentov, výskumníkov a učiteľov voblasti umelej inteligencie, strojového učenia a kybernetiky. TASR o tom informovala Adriana Valentovičová z oddelenia pre medzinárodné vzťahy a marketing UNIZA.

Podľa Róberta Hudeca z Fakulty elektrotechniky a informačných technológií (FEIT) UNIZA sa podarilo vytvoriťzázemie skvalitným hardvérovým vybavením, ktoré splní aj náročné požiadavky výskumníckych skupín a doktorandov. "Študenti, ktorí potrebujú riešiť úlohy vo veľkej výpočtovej sile, si môžu rezervovať počítač od štvrtka do nedele," uviedol.

Laboratórium sa tri dni v týždni využíva aj na výučbu v oblasti počítačovej grafiky a programovania, pričom študenti riešia i zložitejšie výpočtové a kreatívne úlohy. "Ďalšie dni ho môžu využívať doktorandi alebo výskumníci pri riešení doktorských prác alebo vedeckovýskumnej činnosti. Na výkonnejšie počítače sa môžu prihlásiť zo svojho počítača z domu a využívať tak výpočtový hardvér laboratória vzdialene," doplnila Valentovičová.

Školiaca miestnosť vznikla vďaka rozvojovému projektu Hybridné vzdelávanie v oblasti umelej inteligencie, strojového učenia a kybernetiky na UNIZA, financovanému z Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Na začiatku septembra sa v nej uskutočnila Letná škola strojového učenia. Podľa Michala Gregora z LUIZA UNIZA kombinuje nová špecifická forma Letnej školy strojového učenia dištančné vzdelávanie s prezenčným. "Študenti majú k dispozícii všetky materiály. Vedia pracovať aj na praktických zadaniach z domu, využívať výpočtové kapacity v rámci laboratória, vedia sa vzdialene pripájať. Niektoré aktivity realizujeme prezenčne, napríklad diskusie a rôzne workshopy," vysvetlil.

"Nová, hybridná forma vzdelávania je pre budúce povolania našich študentov nevyhnutnosťou. Mať k dispozícii kvalitné technické zázemie a podporu odborníkov je pre všetkých, ktorí chcú napredovať v nových technológiách, veľkým benefitom. Je to hlavne o časovom manažmente - učím sa, keď potrebujem a mám čas," uzavrel Hudec.