Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Regióny

ZSSK: Na pracoviskách úseku Zvolen – Fiľakovo chýbajú rušňovodiči

Ilustračné foto. Foto: TASR - Martin Baumann

Priemerná mzda rušňovodiča k 31. decembru minulého roka bola 1546 eur, vrátane nadčasov.

Zvolen 6. októbra (TASR) – Cestovný poriadok v železničnom úseku Zvolen - Fiľakovo je stabilizovaný a bez znižovania počtu vlakov. Pre TASR to uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč s tým, že v tomto úseku a späť premáva v súčasnosti 30 spojov v pracovné dni a 20 spojov počas víkendov. Podľa neho v dostatočnej miere pokrývajú dopyt cestujúcej verejnosti.

Ako dodal, na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa tabuliek ZSSK aktuálne chýba sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci. „Tento podstav však nie je nezvyčajný, všetky výkony tu bez problémov vykrývame nadčasmi, ktoré sú v ZSSK ohodnotené,“ spomenul.

Pripomenul tiež, že priemerná mzda rušňovodiča k 31. decembru minulého roka bola 1546 eur, vrátane nadčasov. „K tomu istému dátumu sme mali v profesii rušňovodič 1297 zamestnancov,“ zdôraznil a doplnil, že nad 2000 eur zarábalo vlani 12 rušňovodičov. „Pre podporu náboru sme zaviedli náborový príspevok 1200 eur. Pre podporu mobility príspevok na ubytovanie do 400 eur mesačne pre tých, ktorí dochádzajú z iných regiónov. Takisto odmeňujeme kolegov, ak nám odporučia nováčika, 500 eurami,“ vymenoval hovorca. „Budúci rok budeme, v závislosti od pandemickej situácie, usporadúvať viac rušňovodičských kurzov ako doteraz. V Martine sme vybudovali školiace stredisko, ktoré nám umožní navýšiť kapacitu kurzov rušňovodičov a ďalších kľúčových profesií,“ ukončil Kováč.

Trať Zvolen – Fiľakovo oslávila tento rok 150. výročie svojho otvorenia. Plán vybudovať železničnú trať medzi Zvolenom a Fiľakovom sledoval niekoľko cieľov. V prvom rade umožniť prepravu uhlia zo Šalgotarjánu a zásobovať tak uhorské priemyselné podniky, zároveň sprístupniť stredoslovenskú banícku oblasť s možným napojením na Košicko–bohumínsku železnicu.