V tomto úseku a späť premáva v súčasnosti 27 spojov v pracovné dni a 20 spojov počas víkendov.
Autor TASR
Zvolen 21. januára (TASR) - Na trase železničného úseku Zvolen - Fiľakovo v súčasnosti nie sú odrieknuté vlaky pre nedostatok rušňovodičov alebo iného personálu.
Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča dostatočne pokrývajú dopyt cestujúcej verejnosti vlakmi. Pripomenul tiež, že v úseku Zvolen – Lučenec v pracovné dni premáva 30 vlakov a cez víkend 21. Na trase Lučenec – Fiľakovo je to zas v pracovné dni 28 vlakov a mimo nich 20. „Železničná spoločnosť Slovensko, národný dopravca, obsluhuje železničnú dopravnú na základe objednávky Ministerstva dopravy a výstavby SR vychádzajúcej z možností štátneho rozpočtu,“ poznamenal hovorca.
Koncom jesene minulého roka ZSSK informovala, že na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa ich tabuliek chýbalo sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci. „Tento podstav však nie je nezvyčajný, všetky výkony tu bez problémov vykrývame nadčasmi, ktoré sú v ZSSK ohodnotené,“ zdôraznil vlani Kováč.
Trať Zvolen – Fiľakovo oslávila minulý rok 150. výročie svojho otvorenia. Plán vybudovať železničnú trať medzi Zvolenom a Fiľakovom sledoval niekoľko cieľov. V prvom rade umožniť prepravu uhlia zo Šalgotarjánu a zásobovať tak uhorské priemyselné podniky, zároveň sprístupniť stredoslovenskú banícku oblasť s možným napojením na Košicko–bohumínsku železnicu.
Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáša Kováča dostatočne pokrývajú dopyt cestujúcej verejnosti vlakmi. Pripomenul tiež, že v úseku Zvolen – Lučenec v pracovné dni premáva 30 vlakov a cez víkend 21. Na trase Lučenec – Fiľakovo je to zas v pracovné dni 28 vlakov a mimo nich 20. „Železničná spoločnosť Slovensko, národný dopravca, obsluhuje železničnú dopravnú na základe objednávky Ministerstva dopravy a výstavby SR vychádzajúcej z možností štátneho rozpočtu,“ poznamenal hovorca.
Koncom jesene minulého roka ZSSK informovala, že na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa ich tabuliek chýbalo sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci. „Tento podstav však nie je nezvyčajný, všetky výkony tu bez problémov vykrývame nadčasmi, ktoré sú v ZSSK ohodnotené,“ zdôraznil vlani Kováč.
Trať Zvolen – Fiľakovo oslávila minulý rok 150. výročie svojho otvorenia. Plán vybudovať železničnú trať medzi Zvolenom a Fiľakovom sledoval niekoľko cieľov. V prvom rade umožniť prepravu uhlia zo Šalgotarjánu a zásobovať tak uhorské priemyselné podniky, zároveň sprístupniť stredoslovenskú banícku oblasť s možným napojením na Košicko–bohumínsku železnicu.