< sekcia Slovensko

Cyber4Kids spúšťajú stránku na registráciu škôl do programu

Na snímke žiaci 3. ročníka v triede Základnej školy Kúpeľná 2 v Prešove 8. februára 2021. Foto: TASR - Roman Hanc

Vzdelávací program Cyber4Kids, ktorý zlepšuje mediálnu gramotnosť slovenských žiakov, rozbehlo združenie v spolupráci so spoločnosťou KPMG na jeseň v roku 2018.

Bratislava 9. februára (TASR) – Organizátori projektu Cyber4Kids spúšťajú pri príležitosti Dňa bezpečného internetu webovú stránku na registráciu do programu, cez ktorú sa vedia prihlásiť základné a stredné školy z celého Slovenska. Deti sa cez program môžu dozvedieť, ako sa vyhnúť nástrahám internetu. Informovala o tom riaditeľka občianskeho združenia digiQ Andrea Cox.

Ako podotklo združenie, na dennej báze sa cez svoj telefón na internet pripája viac ako 70 % slovenských detí a dospievajúcich. Online priestor je pre nich zdrojom inšpirácie, zábavy aj vzdelávania, internet však skrýva aj nástrahy.

Vzdelávací program Cyber4Kids, ktorý zlepšuje mediálnu gramotnosť slovenských žiakov, rozbehlo združenie v spolupráci so spoločnosťou KPMG na jeseň v roku 2018. Za vyše dva roky vyškolili zhruba 2000 detí. Program je rozdelený do šiestich tematických celkov – sú nimi sociálne siete, dezinformácie a hoaxy, osobné údaje, o hekeroch, kyberšikanovanie a digitálne učenie.

"Pred pandémiou chodili naši lektori priamo do škôl. Aj my sme sa však museli prispôsobiť situácii a po zavretí škôl sme sa presunuli do online prostredia," vysvetlila Cox s tým, že na jednej strane chýba združeniu osobný kontakt so žiakmi, no na strane druhej vedia vyškoliť viac detí z každého kúta Slovenska. Webináre vzdelávali už vyše 500 detí. Cox avizovala, že po uvoľnení opatrení sa lektori chcú do škôl vrátiť.

Vzdelávacie kurzy trvajú od 45 do 180 minút v závislosti od veku detí a náročnosti témy. Webináre a workshopy sú bezplatné. "Nikdy žiakom na webinároch či stretnutiach v školách nehovoríme, že sociálne siete sú zlé. Šli by sme totiž sami proti sebe, aj my ich predsa používame," podotkol lektor programu Juraj Hanuš s tým, že namiesto toho deti učia, že online priestor je taký, akým si ho sami vytvoria. Obsah online priestoru totiž závisí od jednotlivých užívateľov. Podľa Hanuša sa o kultivovaný online priestor môže zaslúžiť práve mladá generácia, ktorá prejde vzdelávaním.