Vysvetlil, že vzhľadom na konsolidačné opatrenia rezort nedisponuje prostriedkami, ktoré by umožnili navrhovanú valorizáciu platov.
Autor TASR
Bratislava 8. novembra (TASR) - Požiadavky na lepšie odmeňovanie učiteľov sú oprávnené a sú témou konštruktívneho dialógu. Zdroje rezortu však v súčasnosti nedovoľujú pristúpiť na valorizáciu v podobe, v akej ju navrhol Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy (OZ PŠaV). Upozornil na to minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Vysvetlil, že vzhľadom na konsolidačné opatrenia rezort nedisponuje prostriedkami, ktoré by umožnili navrhovanú valorizáciu platov. "Naďalej so zástupcami diskutujeme o možnostiach a budeme v tom pokračovať aj začiatkom budúceho týždňa," zdôraznil minister.
Potvrdil, že jednou z diskutovaných možností je hľadanie vnútorných úspor, napríklad využitie časti peňazí určených na kompenzačný príspevok či financovanie odborných asistentov. Ani jednu z týchto možností však minister školstva nepovažuje za vhodnú cestu.
Školskí odborári minulý týždeň poslali vedúcim predstaviteľom SR list. Chcú rokovať o zvýšení platov. Argumentujú potrebou zvýšenia motivácie učiteľov prostredníctvom lepšieho finančného ohodnotenia. Poukazujú na to, že nízke platy sú dôvodom slabého záujmu o učiteľské povolanie. Rovnako kriticky vnímajú aj ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, bez ktorých sa školy nezaobídu. V prípade, že nedôjde k uspokojivému riešeniu, nevylučujú protesty. Za krajné riešenie považujú štrajk.
Vysvetlil, že vzhľadom na konsolidačné opatrenia rezort nedisponuje prostriedkami, ktoré by umožnili navrhovanú valorizáciu platov. "Naďalej so zástupcami diskutujeme o možnostiach a budeme v tom pokračovať aj začiatkom budúceho týždňa," zdôraznil minister.
Potvrdil, že jednou z diskutovaných možností je hľadanie vnútorných úspor, napríklad využitie časti peňazí určených na kompenzačný príspevok či financovanie odborných asistentov. Ani jednu z týchto možností však minister školstva nepovažuje za vhodnú cestu.
Školskí odborári minulý týždeň poslali vedúcim predstaviteľom SR list. Chcú rokovať o zvýšení platov. Argumentujú potrebou zvýšenia motivácie učiteľov prostredníctvom lepšieho finančného ohodnotenia. Poukazujú na to, že nízke platy sú dôvodom slabého záujmu o učiteľské povolanie. Rovnako kriticky vnímajú aj ohodnotenie nepedagogických zamestnancov, bez ktorých sa školy nezaobídu. V prípade, že nedôjde k uspokojivému riešeniu, nevylučujú protesty. Za krajné riešenie považujú štrajk.