Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Slovensko

Regúlátor pre médiá trvá na posilnení definícií politickej reklamy

Ilustračná snímka. Foto: TASR Martin Baumann

Nariadenie má zabezpečiť väčšiu transparentnosť politického marketingu voči jeho príjemcom, ale aj regulačným a iným príslušným orgánom s cieľom zamedziť negatívnym vplyvom na demokraciu.

Bratislava 6. októbra (TASR) - Európska skupina regulátorov pre audiovizuálne mediálne služby (ERGA) trvá na posilnení definícií politickej reklamy aj úrovne transparentnosti a na obmedzení techník cielenia a amplifikácie politickej reklamy. V procese legislatívnej prípravy návrhu nariadenia Európskej komisie (EK) o transparentnosti a cielení politickej reklamy to uviedol Ľuboš Kukliš, riaditeľ Rady pre mediálne služby (RpMS) a vedúci pracovnej skupiny ERGA pripravujúcej stanovisko k návrhu smernice. Nová legislatíva by mala platiť najneskôr v prvom polroku 2023.

Nariadenie má zabezpečiť väčšiu transparentnosť politického marketingu voči jeho príjemcom, ale aj regulačným a iným príslušným orgánom s cieľom zamedziť negatívnym vplyvom na demokraciu. "Za kľúčové v tejto súvislosti považujeme zavedenie povinnosti pre platformy poskytovať regulátorom prístup k podrobným dátam o kampaniach v reálnom čase, aby mohli v prípade potreby včas a efektívne zasiahnuť," objasnil Kukliš. K dátam by pritom nemali mať prístup len verejné orgány, ale aj verejnosť a vedecká obec.

ERGA vo svojom stanovisku poukazuje aj na nutnosť vzájomnej spolupráce jednotlivých národných regulačných orgánov v procese implementácie nariadenia, keďže online služby majú cezhraničný charakter. Odporúča okrem iného zaviesť jednoduchší a konzistentnejší režim sankcií, rešpektujúci systém kontrol a vyvážených právomocí.