Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 16. apríl 2024Meniny má Dana a Danica
< sekcia Slovensko

Érsek: Podmienky na prekladisku v Čiernej nad Tisou je nutné zlepšiť

Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Árpád Érsek počas prehliadky železničnej stanice v Čiernej nad Tisou 16. januára 2018. Foto: TASR - Roman Hanc

Šéf ZSSK Cargo Martin Vozár uviedol, že prekládková stanica v Čiernej nad Tisou je kľúčovým styčným bodom medzi normálnym a širokým rozchodom koľajníc.

Čierna nad Tisou 16. januára (TASR) - Minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd) v utorok absolvoval inšpekčnú cestu v priestoroch prekladiska sypkých materiálov v Čiernej nad Tisou. Pracovné podmienky pre zamestnancov je tam podľa neho potrebné zlepšiť a v tomto smere na jeho pokyn do jedného mesiaca vypracujú návrh Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo).

Minister si prezrel komerčno-prevádzkovú budovu pre potreby prekladiska, ktorú ŽSR prenajímajú ZSSK Cargo. Objekt v súčasnom stave podľa ministra nevyhovuje potrebám. "Ide o to, aby sme zlepšili pracovné podmienky ľudom, ktorí tu 24 hodín denne robia. Týmto dňom dám úlohu, že do mesiaca treba pripraviť projekt na to, ako by sme tú budovu vedeli zveľadiť," povedal Érsek novinárom.

Ministra sprevádzali obaja generálni riaditelia štátnych železničných firiem. "Už keď som tu bol pred Vianocami, nepáčili sa mi podmienky, v akých tu ľudia pracujú. Preto som sa dnes vrátil, aby sme si spolu s manažmentom zodpovedných firiem prešli súčasný stav," informoval s tým, že situácia si vyžaduje okamžité kroky.

Rozsah a investície rekonštrukcie daného objektu budú závisieť od dohody oboch strán. "Vlastníme tu 177 budov, z toho veľké percento je neobsadených. V rámci možností máme naplánované investície aj do tejto budovy, čo to bude, bude na dohode," konštatoval generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.  

Šéf ZSSK Cargo Martin Vozár uviedol, že prekládková stanica v Čiernej nad Tisou je kľúčovým styčným bodom medzi normálnym a širokým rozchodom koľajníc. "Na ročnej báze tu preložíme okolo 7,8 - 8 miliónov ton, veľa z tohto objemu je naviazaného na hutnícky priemysel, niekde okolo 80 až 90 percent," povedal. V stanici pri hranici s Ukrajinou sa prekladá najmä železná ruda, ale aj uhlie či vápenec.

Ministerstvo dopravy okrem samotnej prekládky podporuje aj rozvoj železničnej hodvábnej cesty medzi Čínou a Európou. V minulom roku dorazil na Slovensko prvý ucelený kontajnerový vlak z Číny. V tomto roku by sa mala podľa rezortu doprava na tejto trati podstatne zintenzívniť.