Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Slovensko

Gröhling: Zmyslom vzdelávacích cyklov je dať školám istú flexibilitu

Na archívnej snímke minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Tento systém nerozčleňuje obsah učiva po ročníkoch, ale po skupinách ročníkov podobne, ako je to v zahraničí.

Bratislava 8. januára (TASR) – Zmyslom vzdelávacích cyklov je dať školám istú flexibilitu a možnosť presúvať učivo čiastočne medzi ročníkmi, ak si to žiaci vyžadujú. V rozhovore pre TASR to uviedol minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Branislav Gröhling (SaS) v súvislosti s tým, či už žiaci napríklad napredujú rýchlo a dokázali by prebrať ďalšie učivo alebo, naopak, potrebujú učivo preopakovať a upevniť.

Tento systém nerozčleňuje obsah učiva po ročníkoch, ale po skupinách ročníkov podobne, ako je to v zahraničí. "Tieto skupiny ročníkov nazývame cykly. Ročníky, samozrejme, zostávajú a v jednej triede nebudú deti z viacerých ročníkov, ako sa to niekedy mylne hovorí," vysvetlil šéf rezortu školstva.

Aktuálne sa niekoľko škôl takpovediac iba predpripravuje na zavedenie cyklov. Od septembra 2023 by sa mali pilotne zavádzať v niekoľkých školách. "V januári 2022 budeme bližšie informovať verejnosť o základných zmenách vo vzdelávacích oblastiach. Tento dokument budú môcť všetci pripomienkovať počas prvého polroka roku 2022," uzavrel minister školstva.