Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 27. apríl 2024Meniny má Jaroslav
< sekcia Slovensko

Hiadlovský:Efektívne riadenie VŠ nie je o znižovaní počtu zamestnancov

Na snímke Vladimír Hiadlovský, archívne foto Foto: TASR Dušan Hein

Uviedol, že je potrebné eliminovať opakujúce sa, dubiózne alebo zdĺhavé procesy a štruktúry.

Bratislava 6. októbra (TASR) - Efektívne riadenie vysokej školy (VŠ) neznamená iba znižovanie počtu zamestnancov, ale skôr dosiahnutie plynulého chodu s menším počtom zamestnancov, orgánov a procesov. Na štvrtkovej (5. 10.) konferencii Vysoké školy a spoločnosť - od dialógu k spoločným cieľom to uviedol prezident Slovenskej rektorskej konferencie (SRK) Vladimír Hiadlovský s tým, že je potrebné eliminovať opakujúce sa, dubiózne alebo zdĺhavé procesy a štruktúry.

"Súčasná vysokoškolská legislatíva otvorila dvere na VŠ efektívnemu štíhlemu riadeniu, keďže majú možnosť nastaviť si vnútorné usporiadanie. Avšak v mnohých oblastiach sa zachovali mechanizmy, ktoré sú opakom štíhleho riadenia," priblížil Hiadlovský.

Účastníci na konferencii predstavili svoje očakávania a postrehy týkajúce sa fungovania vysokých škôl, zástupcovia vysokých škôl prezentovali príklady implementácie zmien v ich riadení, ako aj akademickej integrity a etiky. Rektorka Bohunka Koklesová predstavila príklad budovania bezpečného prostredia implementujúcim akademickú integritu a etiku. Zdôraznila, že pri uplatňovaní etických princípov v akademickom prostredí "je dôležité myslieť na školu, študentov, štúdium a až ako posledné na vaše osobné ego".

Konferenciu Vysoké školy a spoločnosť - od dialógu k spoločným cieľom zorganizovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR spolu so SRK na pôde Ekonomickej univerzity v Bratislave pod vedením ministra školstva Daniela Bútoru. Jej cieľom bolo spojiť partnerov - vládu a ministerstvá, VŠ a zamestnávateľov. Všetci prítomní sa zhodli na tom, že VŠ sú kľúčové pre hospodársky rast Slovenska, a podporili zámer pokračovať v spoločnom otvorenom dialógu.