< sekcia Slovensko

Toto sú najlepšie základné a stredné školy podľa INEKO

Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Doboš

INEKO upozorňuje, že hodnotenie výsledkov žiakov nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces a nemeria ani pridanú hodnotu školy.

Bratislava 1. decembra (TASR) - Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) dnes zverejnil rebríček najlepších základných a stredných škôl. Medzi základnými školami sa na najvyššej priečke umiestnila ZŠ na Karloveskej ulici v Bratislave, ktorá je organizačnou zložkou Spojenej školy sv. Františka z Assisi. Nasleduje Základná škola na ulici Slovenských partizánov v Považskej Bystrici a najlepšiu trojicu dopĺňa ZŠ na Kúpeľnej ulici v Prešove.
Foto: www.ineko.sk
Medzi strednými školami obstáli najlepšie Obchodná akadémia na Kukučínovej v Trnave, SPŠ elektrotechnická na Plzenskej ul. v Prešove a napokon Obchodná akadémia Milana Hodžu v Trenčíne. Z gymnázií sa na vedúcu pozíciu prepracovalo Gymnázium Jura Hronca v Bratislave. Nasledujú Škola pre mimoriadne nadané deti na Teplickej v Bratislave a Gymnázium, ktoré sídli na Poštovej ulici v Košiciach.
Foto: www.ineko.sk
Výsledky ďalších škôl sú dostupné na portáli skoly.ineko.sk. Na portáli doplnili údaje o mimoriadnych výsledkoch žiakov a pri stredných školách o nezamestnanosti absolventov. "Z údajov, ktoré do hodnotenia nevstupujú, ale pre získanie širšieho obrazu o školách ich zobrazujeme, sme aktualizovali výsledky Štátnej školskej inšpekcie, objem finančných zdrojov na žiaka či využívanie informačných a komunikačných technológií pri vyučovaní," dodáva INEKO.
Foto: www.ineko.sk
Týmito údajmi INEKO nadviazal na letnú aktualizáciu, kedy bola doplnená ich prvá časť za rok 2015, a to výsledky Testovania 9 a externej časti maturít. "Vďaka doplneniu zvyšných údajov sa podarilo skompletizovať množinu údajov potrebných pre uzavretie hodnotenia výsledkov škôl za rok 2015," dodáva inštitút.

Aktuálne rebríčky základných a stredných škôl nájdete TU


INEKO upozorňuje, že hodnotenie výsledkov žiakov nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces a nemeria ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom, a preto komplexne nevypovedá o kvalite školy.