Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Inšpekcia pomôže školám s metodikou wellbeingu a autoevalvácie

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Cieľom nášho projektu je vytvoriť nástroj hodnotenia wellbeingu a jeho vplyvu na výsledky žiakov v základných a stredných školách, povedala Štofková Dianovská.

Bratislava 16. novembra (TASR) - Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) pomôže školám implementovať metodiku wellbeingu a autoevalvácie na základe dobrej praxe partnerov z Fínska a Českej republiky. TASR o tom informoval Matúš Jarolím zo ŠŠI.

V období od 1. novembra 2021 do 1. novembra 2022 ŠŠI v spolupráci s Českou školskou inšpekciou a The Finnish Education Evaluation Centre z Fínska realizuje ERASMUS+ projekt s názvom Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy. Zameriava sa na dve témy potrebné pre posilnenie kvality slovenského školstva – wellbeingu a autoevalvácii škôl. Pre tento účel bude ŠŠI implementovať skúsenosti a príklady dobrej praxe projektových partnerov z Českej republiky a Fínska.

"ŠŠI má ambíciu pôsobiť ako kritický priateľ škôl. Odpútavame sa od "nálepky" kontrolóra výchovno-vzdelávacieho procesu a pomáhame školám identifikovať a zlepšiť rôzne aspekty vzdelávania a pedagogického riadenia," povedala hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská. Poznamenala, že wellbeing žiaka je stav, "v ktorom môžeme v podporujúcom a podnetnom prostredí plne rozvíjať jeho fyzický, kognitívny, emocionálny, sociálny a duchovný potenciál a žiť s ostatnými plnohodnotný a spokojný život." Hlavná školská inšpektorka poznamenala, že dištančná výučba ukázala, ako je veľmi dôležité sa zamerať na túto oblasť výchovno-vzdelávacieho procesu.

"Cieľom nášho projektu je vytvoriť nástroj hodnotenia wellbeingu a jeho vplyvu na výsledky žiakov v základných a stredných školách. Zároveň chceme wellbeing popularizovať a vytvoriť metodickú podporu wellbeingu pre základné a stredné školy formou webinára a vzdelávacieho materiálu pre učiteľov a riaditeľov škôl," povedala Štofková Dianovská.

Druhým cieľom projektu je aj oblasť autoevalvácie škôl. Štátna školská inšpekcia má dlhodobo zaradené medzi nepovinné hodnotiace kritériá v rámci komplexného hodnotenia škôl i kritérium v oblasti riadenia školy, ktoré reflektuje skutočnosť, či škola realizuje sebahodnotiace procesy. "Oblasť riadenia školy však nie je jedinou oblasťou autoevalvácie, medzi ďalšie oblasti patrí klíma školy a iné. V nadväznosti na cieľ projektu chceme inovovať kritériá autoevalvácie. Zároveň chceme popularizovať autoevalváciu formou metodiky a webinára pre riadiacich a pedagogických zamestnancov pilotných základných a stredných škôl," uzavrela hlavná školská inšpektorka.