Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 5. máj 2024Meniny má Lesia a Lesana
< sekcia Slovensko

Jazykové školy: Záujem o výučbu cudzích jazykov je stabilizovaný

Ilustračné foto Foto: Teraz.sk

Riaditeľ Volis Academy Pavel Ondovčák uviedol, že pred rokom, keď sa začala na Slovensku pandémia nového koronavírusu, bol pokles v záujme študentov pomerne nepriaznivý.

Bratislava 26. marca (TASR) - Viaceré jazykové školy potvrdili, že záujem o vyučovanie cudzích jazykov je v týchto mesiacoch stabilizovaný. Avšak pred rokom na začiatku pandémie to tak nebolo, keďže dopyt zo strany záujemcov o výučbu cudzích jazykov poklesol. Mnohé jazykové školy si to vysvetľujú najmä prechodom do online priestoru, čo nie každému vyhovuje či ekonomickými obavami ľudí.

"Začiatok pandémie pripadol približne na začiatok nášho jarného trimestra, keď sme zaznamenali prepad asi o tretinu. Odvtedy sa situácia stabilizovala," uviedla pre TASR Linda Fintorová z Goetheho inštitútu, ktorý sa špecializuje na vyučovanie nemeckého jazyka. Hlavná metodička jazykovej agentúry Skřivánek Marie Jelínek poznamenala, že záujem o jazykové kurzy je relatívne stabilný aj napriek pandémii, keďže sa špecializujú najmä na kurzy vo firmách. "Firmy si uvedomujú, že stále sú potrební zamestnanci, ktorí ovládajú cudzí jazyk a budú schopní i v dobe pandémie a home office vedieť komunikovať na profesionálnej úrovni," povedala pre TASR.

Riaditeľ Volis Academy Pavel Ondovčák uviedol, že pred rokom, keď sa začala na Slovensku pandémia nového koronavírusu, bol pokles v záujme študentov pomerne nepriaznivý. "Postupne si však študenti uvedomili, že online výučbe sa nevyhnú a pomaly sme sa vracali k počtu študentov, ktorí sme mali pred pandémiou. Dnes je záujem o výučbu porovnateľný s minulými rokmi, obzvlášť vzrástol záujem o vyučovanie pre deti a mládež," poznamenal pre TASR Ondovčák.

Záujem o učenie sa cudzieho jazyka je približne rovnaký ako po minulé roky, tvrdí to pre TASR konateľka jazykovej školy Easy School z Banskej Bystrice Martina Peťková. "Na začiatku pandémie sa však stalo, že jedna študentka odmietla online výučbu, pretože býva v lokalite, kde nie je dobrý prístup na internet a ako sama povedala, uprednostnila by radšej osobnú výučbu," uviedla Peťková. Podľa nej sa najťažšie učia deti, pretože je niekedy problematické ich upútať a udržať ich pozornosť. Tvrdí, že v kurzoch pribudli okrem detí i dospelí ľudia.

Obdobie pandémie vníma riaditeľka jazykovej školy VISTA Branislava Očvárová ako "malú revolúciu" v učení sa cudzím jazykom. "Aj tí z nás, ktorí v minulosti vylučovali online spôsob výučby sú dnes pripojení a skutočne sa opäť s ľahkosťou učia a naopak, chvália si zníženie nákladov - na čas, cestu, súvisiacu organizáciu a podobne," vysvetlila pre TASR Očvárová. Ako ďalej poznamenala, záujem na začiatku pandémie prudko klesol. "No po pár mesiacoch sa trend zmenil a naopak, vnímame nárast a nový trend. Vďaka online výučbe vieme učiť aj ľudí z periférií, ľudí s hendikepom, či pracovne najvyťaženejších. Zastihneme klienta, kde si praje. Podobne sa rozšírili aj možnosti výberu lektorov a nie sme odkázaní len na lokálnu ponuku," uzavrela.