Bratislava 1. marec (TASR) - Národná kampaň na podporu rozvoja nemotorovej dopravy Do práce na bicykli sa po štvrtý raz vracia do slovenských miest. Celoslovenský projekt má súťažnou formou motivovať zamestnancov, aby počas mája dochádzali do práce na dvoch kolesách. Samosprávy sa môžu do súťaže prihlasovať oddnes na stránke www.dopracenabicykli.eu. Po nich sa môžu zaregistrovať aj obyvatelia, ktorí majú v meste trvalé bydlisko alebo zamestnanie. TASR o tom informoval Michal Majer z organizačného tímu podujatia.
„Kampaň je aj tento rok otvorená pre každého, kto chce podporiť rozvoj cyklodopravy na Slovensku, chce si vyskúšať aspoň na jeden mesiac výhody prepravy bicyklom, ale aj pre tých, ktorí si chcú jednoducho zasúťažiť o hodnotné ceny,“ vysvetľuje hlavná koordinátorka kampane Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá akciu organizuje.
V máji 2016 sa do ulíc vydalo 5637 súťažiacich zo 60 slovenských samospráv. Podľa Majera má štvrtý ročník ponúknuť množstvo vylepšení pre zamestnancov, ktorí sa budú v máji presúvať do práce na bicykli, aj pre ich zamestnávateľov. Samosprávy, tímy a jednotlivci by mali súťažiť vo viacerých kategóriách a po odjazdení stanoveného počtu jázd budú môcť získať zaujímavé ceny.
Ako informovali organizátori, tvárou tohtoročnej kampane sa stal cyklistický majster sveta Peter Sagan. "Veríme, že okrem Petra bude zaujímavou motiváciou aj originálne tričko kampane s mechanickým cyklistickým srdcom, ktoré bude prístupné len pre registrovaných účastníkov. Vďaka tomuto motívu budú súťažiaci v uliciach ľahko rozpoznateľní," povedala Štulajterová.
Registrácia samospráv do kampane potrvá do 18. apríla a prihlasovanie súťažiacich sa uzavrie 5. mája. Štulajterová v tejto súvislosti vyzýva, aby sa samosprávy neregistrovali na poslednú chvíľu. "Čím skôr sa mesto prihlási, tým väčšie šance bude mať pri súťažení so zvyškom Slovenska. Navyše, pre prvé tri samosprávy, ktoré dosiahnu počet 400 prihlásených súťažiacich, máme pripravené štýlové mestské bicykle a veľkým lákadlom tohto ročníka bude aj hlavná cena v podobe kvalitného elektrického bicykla," doplnila Štulajterová.
Cieľom akcie Do práce na bicykli je motivovať obyvateľstvo k využívaniu bicykla na prepravu do práce. Kampaň sa okrem toho snaží upozorniť vedenia slovenských miest a obcí na potrebu rozvoja cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov na zlepšenie podmienok pre pracovníkov, dochádzajúcich do práce na bicykli. Podujatie od roku 2014 organizuje občianske združenie Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica, vyhlasovateľom je národný cyklokoordinátor Peter Klučka. Hlavným partnerom kampane je Ministerstvo dopravy a výstavby SR.