Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 3. jún 2024Meniny má Karolína
< sekcia Slovensko

Krízová linka pomoci IPčko zaznamenala nárast žiadostí o pomoc o 150 %

Ilustračné foto Foto: otto.de

Odborníci z IPčka poskytujú nonstop psychosociálnu pomoc na bezplatnom telefónnom čísle 0800 500 333, prostredníctvom chatu, emailu aj videa.

Bratislava 4. novembra (TASR) - Občianske združenie IPčko aktuálne zaznamenáva na svojej Krízovej linke pomoci oproti septembru zvýšený nárast žiadostí o pomoc, a to o 150 percent. Ide o špecializovanú linku pomoci na krízové situácie spôsobené pandémiou nového koronavírusu. Ako TASR informoval jej riaditeľ a psychológ Marek Madro, najčastejšími témami kontaktov sú strach, hnev, myšlienky na samovraždu, domáce násilie, strach o budúcnosť aj v súvislosti s ekonomickou situáciou, témou je aj alkohol a drogy.

"Oproti prvej vlne nás kontaktuje podstatne viac mladších ľudí, zdravotnícki pracovníci, učitelia, ľudia s pozitívnymi výsledkami testov na ochorenie COVID-19. Bývame v kontakte aj s pozostalými obetí pandémie, ktorým pomáhame prejsť stratou blízkych," povedal.

Občianske združenie aktuálne rozširuje služby aj o výjazdový Krízový intervenčný tím IPčko. Ten bude podľa slov koordinátorky krízovej linky a psychologičky Lenky Nemcovej pilotne fungovať v Bratislavskom a Trnavskom kraji, neskôr sa plánuje rozšíriť do ďalších krajov.

Výjazdový tím je podľa Madra prirodzeným rozšírením služieb krízovej pomoci v akútnych situáciách. Krízový intervenčný tím IPčko tvoria podľa jeho slov 12 najskúsenejší odborníci združenia, ktorí prešli špecializovaným výcvikom z Holandska.

Je vybavený ochrannými prostriedkami a vie navštíviť človeka zasiahnutého akútnou krízou, napríklad pri samovražedných tendenciách alebo pri domácom násilí priamo tam, kde to bude potrebné, prípadne osloví na pomoc aj záchranné zložky.

Odborníci z IPčka poskytujú nonstop psychosociálnu pomoc na bezplatnom telefónnom čísle 0800 500 333, prostredníctvom chatu, emailu aj videa.