Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 15. máj 2024Meniny má Žofia
< sekcia Slovensko

Železnice ukončili výstavbu stredísk technicko-hygienickej údržby

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Milan Kapusta

Služby THÚ budú k dispozícii všetkým 50 slovenským vlakovým dopravcom.

Nové Zámky 28. septembra (TASR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ukončila výstavbu troch stredísk technicko-hygienickej údržby (THÚ). Ako uviedla ZSSK, celkové náklady na vybudovanie pracovísk v Nových Zámkoch, Zvolene a Humennom presiahli sumu 116 miliónov eur. Väčšia, 85-percentná časť z tejto sumy bola financovaná z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, zvyšok nákladov bol hradený zo štátneho rozpočtu a rozpočtu ZSSK.

Všetky tri strediská THÚ sú už stavebne dokončené a odovzdané. Do užívania sa dostanú začiatkom roka 2024. Slúžiť budú na čistenie exteriéru aj interiéru vlakov a ich ďalšiu údržbu. Služby THÚ budú k dispozícii všetkým 50 slovenským vlakovým dopravcom. "Sme veľmi radi, že naši pracovníci údržby budú mať konečne podmienky na prácu v tom najvyššom štandarde, pretože strediská technicko-hygienickej údržby sú vlajkovými loďami nielen v oblasti ľahkej technickej údržby, ale aj čistenia interiérov a exteriérov vlakov. Tieto moderné pracoviská výrazne zvýšia úroveň a komfort práce zamestnancov, ktorí tieto činnosti už roky vykonávajú v improvizovaných podmienkach, často pod holým nebom," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Roman Koreň.

Projekt v Nových Zámkoch bol jedným z prvých na Slovensku. Doteraz boli služby THÚ realizované na viacerých pracoviskách uzlových staníc a boli vo veľkej miere obmedzené poveternostnými podmienkami, pretože sa vykonávali na otvorených priestranstvách. "Teraz bude údržba a čistenie vlakov prebiehať na jednom mieste. A to vďaka vybudovaniu novej haly prevádzkového ošetrenia súprav, haly stabilného umývača, koľají pre čistenie toaliet vo vozňoch s uzavretým systémom WC, nových rozvodov inžinierskych sietí, ako aj nevyhnutných nových technológií pre činnosť strediska. Veľkou výhodou je čistenie exteriéru aj interiéru vozidiel i ľahká technická údržba pri technických prehliadkach a zabezpečení vlakov pred jazdou aj pri nepriaznivých poveternostných podmienkach," vysvetlil Koreň.