Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 3. máj 2024Meniny má Galina
< sekcia Slovensko

Na viacerých univerzitách na Slovensku sa začal nový akademický rok

Na snímke otvorenie akademického roka 2022/2023 na Univerzite Komenského v Bratislave 19. septembra 2022. Foto: TASR - Jakub Kotian

Akademický rok sa začal v pondelok na najväčšej slovenskej univerzite - Univerzite Komenského (UK) v Bratislave.

Bratislava 19. septembra (TASR) - Na viacerých univerzitách a vysokých školách na Slovensku sa v pondelok začal nový akademický rok 2022/2023. Kým ten predchádzajúci bol ešte poznačený pandémiou ochorenia COVID-19 a časť výučby sa realizovala online či dištančne, v tomto roku plánujú školy vyučovať prezenčne.

Jednou zo škôl, ktoré začali s vyučovaním už uplynulý týždeň 12. septembra, je Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave. "Zatiaľ nemáme v pláne nijako obmedzovať výučbu, keďže po dvoch pandemických rokoch je pre nás najdôležitejšie, aby študenti mali možnosť chodiť do školy fyzicky a pracovať na svojich projektoch," povedala pre TASR PR manažérka školy Barbora Komarová.

Akademický rok sa začal v pondelok na najväčšej slovenskej univerzite - Univerzite Komenského (UK) v Bratislave. "Zatiaľ to hodnotíme tak rozpačito, pretože konečne po dvoch rokoch pandémie chceme dôsledne dodržať prezenčnú formu výučby. Pre nás nie je absolútne žiadna alternatíva prechod do dištančného módu vzdelávania," povedal rektor UK Marek Števček. Ako skonštatoval, po dvoch rokoch poznajú plusy aj mínusy tohto typu vzdelávania.



Rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave Ferdinand Daňo chce, aby nemuseli na univerzite prežívať obdobie sprevádzané takými opatreniami, ktoré na takmer celé dva akademické roky znemožnili naplno realizovať poslanie univerzity a mali negatívny vplyv na chod celej univerzity či vzdelávací proces študentov.

Vedenie Vysokej školy múzických umení (VŠMU) v Bratislave sleduje vývoj cien plynu a elektrickej energie. "Keďže štúdium v umeleckých študijných programoch je finančne náročné vzhľadom na individuálnu výučbu a prácu v malých skupinách či energetickú náročnosť priestorov určených na verejnú prezentáciu umeleckých výkonov. Naším cieľom je však zachovať prezenčnú výučbu v maximálnej možnej miere," uviedol pre TASR prorektor pre zahraničie, styk s verejnosťou a projektovú činnosť VŠMU SR Matúš Benža.