Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

Na vybraných školách budú učiť k férovosti a čestnosti

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Erika Ďurčová

Vzdelávanie o čestnosti a férovosti je na stredných a základných školách overeným antikorupčným očkovaním pre budúcnosť.

Bratislava 9. januára (TASR) - Hodnotové vzdelávanie na mnohých slovenských školách dlho neexistovalo. Triednické hodiny by sa teraz mohli premeniť na priestor, kde učitelia hovoria so žiakmi o korupcii. Zmenu na školy prináša spolupráca Nadácie Zastavme korupciu a Štátneho pedagogického ústavu (ŠPÚ). TASR o tom informoval odbor komunikácie a protokolu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.

Vzdelávanie o čestnosti a férovosti je na stredných a základných školách overeným antikorupčným očkovaním pre budúcnosť. Vďaka spolupráci neziskovej organizácie a štátu majú teraz triedni učitelia príležitosť využívať svoje triednické hodiny pre hodnotové vzdelávanie. Ako návod im poslúži nová metodika z dielne Nadácie Zastavme korupciu, ktorú v týchto dňoch vydáva ŠPÚ.

"Som rada, že sa nám vďaka spolupráci s Nadáciou Zastavme korupciu podarilo vytvoriť metodiku pre triednych učiteľov, ktorí tak získajú praktický nástroj, ako viesť svojich žiakov k férovosti, etickosti a čestnosti. Metodika je súčasťou širšieho konceptu nadpredmetového hodnotového vzdelávania v školách, ktorého zavádzanie bude podporené aj v rámci pripravovaných zmien kurikula základného vzdelávania," uviedla riaditeľka ŠPÚ Miroslava Hapalová. Podľa spoluautorky metodiky Zuzany Vasičák Očenášovej triednické hodiny nemusia slúžiť len na suché organizačné a administratívne úkony. "Sú vzácnym priestorom, ktorý triedny učiteľ môže využiť na vedenie triedy k férovosti a rešpektujúcej komunikácií," povedala.

Nadácia Zastavme korupciu pod metodickým vedením ŠPÚ vytvorila manuál pre jeden školský rok. Ide o sériu desiatich na seba nadväzujúcich modelových triednických hodín, ktoré rozvíjajú témy ako férová tvorba triednych pravidiel, každodenné etické dilemy, či prečo je výhodnejšie nepodvádzať.