\r\n
\r\nProjekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.\n","htmlArray":["
Bratislava 27. marca (TASR) - V Bratislave dnes oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. \"Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je,\" povedal na dnešnom brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4150 metrov a stála 2.361.364 eur.
\r\n
\r\nZa tieto peniaze sa vystavalo trolejové vedenie vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská a tiež nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. Vedenia boli napojené na trať Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.
\r\n
\r\nPrimátor pripomenul, že mesto a DPB chce pokračovať ďalšími projektmi, napríklad prípravou trolejbusovej trate k Vojenskej nemocnici. Tá už bola schválená v mestskom zastupiteľstve ako projektový zámer. \"Ideálne by bolo, keby sa mohli nakupovať vozidlá a skvalitňovať doprava, zatiaľ sa ju snažíme rozširovať,\" dodal. Ftáčnik podotkol, že termíny aj rozpočet sa zo strany dodávateľa dodržali.
\r\n
\r\n

\r\n
\r\nDPB sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45.000 neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne. \"Šetrí to DPB prevádzkové náklady, tie nie sú malé. Môžeme ich investovať do iných tratí či projektov,\" podotkol dnes riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Ten spolu s primátorom a Vladimírom Kováčom, generálnym riaditeľom spoločnosti ELZA, ktorá stavbu uskutočnila, odhalili aj pamätnú tabuľu.
\r\n
\r\nTrolejbus číslo 64 začal jazdiť v 20-minútových intervaloch na trase v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka číslo 41 má preto oddnes skrátenú trasu. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy číslo 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou.
\r\n
\r\n
Tu bude player

\r\n
\r\nProjekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.
\n"],"articleBody":"Bratislava 27. marca (TASR) - V Bratislave dnes oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. \"Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je,\" povedal na dnešnom brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4150 metrov a stála 2.361.364 eur.\r\n\r\nZa tieto peniaze sa vystavalo trolejové vedenie vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská a tiež nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. Vedenia boli napojené na trať Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.\r\n\r\nPrimátor pripomenul, že mesto a DPB chce pokračovať ďalšími projektmi, napríklad prípravou trolejbusovej trate k Vojenskej nemocnici. Tá už bola schválená v mestskom zastupiteľstve ako projektový zámer. \"Ideálne by bolo, keby sa mohli nakupovať vozidlá a skvalitňovať doprava, zatiaľ sa ju snažíme rozširovať,\" dodal. Ftáčnik podotkol, že termíny aj rozpočet sa zo strany dodávateľa dodržali.\r\n\r\n \r\n\r\nDPB sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45.000 neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne. \"Šetrí to DPB prevádzkové náklady, tie nie sú malé. Môžeme ich investovať do iných tratí či projektov,\" podotkol dnes riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Ten spolu s primátorom a Vladimírom Kováčom, generálnym riaditeľom spoločnosti ELZA, ktorá stavbu uskutočnila, odhalili aj pamätnú tabuľu. \r\n\r\nTrolejbus číslo 64 začal jazdiť v 20-minútových intervaloch na trase v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka číslo 41 má preto oddnes skrátenú trasu. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy číslo 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou. \r\n\r\nTu bude playervar so205 = new SWFObject(\"http://vps.exwex.com/fileadmin/player-teraz.swf\", \"Video\", \"640\", \"414\", \"9.0.45\", \"0\", \"0\", \"#ffffff\");so205.addParam(\"flashVars\", \"showLogo=false&videoPath=http%3A%2F%2Fmedia.monogram.sk%2Fmedia%2Ffile%3F&basePath=http%3A%2F%2Fmedia.monogram.sk%2Fmedia%2Ffile%3F&v=ac%3Dtasr-vps%26fid%3D20120327%2F20120227-161603-646657-hi.flv&i=http%3A%2F%2Fmedia.monogram.sk%2Fmedia%2Ffile%3Fac%3Dtasr-vps%26fid%3Dac%3Dtasr-vps%26fid%3D20120327%2F20120227-161603-646657-uhi.jpg\");so205.addParam(\"allowFullScreen\", \"true\");so205.addParam(\"wmode\", \"window\");so205.write(\"tasrVideo362457\");\r\n\r\nProjekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.","httpStatus":200}},"selectedPage":"https://www.teraz.sk/api_rest.php?module=RestApi&method=article&articleId=2951§ion=slovensko&kind=clanok","wagonByUrl":{},"requirements":{"ids":[],"entities":{}},"wagonsConfig":[],"wagonHeight":{"ids":[],"entities":{}}}
< sekcia Slovensko

Novú trolejbusovú trať Pražská-Hroboňova dnes slávnostne otvorili

Na snímke v popredí primátor mesta Bratislavy Milan Ftáčnik, vľavo riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ľubomír Belfi a uprostred predseda samosprávneho kraja Pavol Frešo počas slávnostného spustenia trasy. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64.

Bratislava 27. marca (TASR) - V Bratislave dnes oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. "Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je," povedal na dnešnom brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4150 metrov a stála 2.361.364 eur.

Za tieto peniaze sa vystavalo trolejové vedenie vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská a tiež nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. Vedenia boli napojené na trať Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.

Primátor pripomenul, že mesto a DPB chce pokračovať ďalšími projektmi, napríklad prípravou trolejbusovej trate k Vojenskej nemocnici. Tá už bola schválená v mestskom zastupiteľstve ako projektový zámer. "Ideálne by bolo, keby sa mohli nakupovať vozidlá a skvalitňovať doprava, zatiaľ sa ju snažíme rozširovať," dodal. Ftáčnik podotkol, že termíny aj rozpočet sa zo strany dodávateľa dodržali.



DPB sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45.000 neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne. "Šetrí to DPB prevádzkové náklady, tie nie sú malé. Môžeme ich investovať do iných tratí či projektov," podotkol dnes riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Ten spolu s primátorom a Vladimírom Kováčom, generálnym riaditeľom spoločnosti ELZA, ktorá stavbu uskutočnila, odhalili aj pamätnú tabuľu.

Trolejbus číslo 64 začal jazdiť v 20-minútových intervaloch na trase v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka číslo 41 má preto oddnes skrátenú trasu. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy číslo 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou.

Tu bude player


Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.