Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Mediálny výbor súhlasí so zmenami rozhlasového vysielania

Ilustračná snímka. Foto: TASR Martin Ferenčík

Legislatívne úpravy, ktoré v pléne parlamentu prešli do druhého čítania, odobrili v pondelok aj členovia Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá.

Bratislava 23. novembra (TASR) – Výpočet týkajúci sa kvót pre slovenské hudobné diela vo vysielaní rádií by sa mohol zmeniť, podiel by sa mohol po novom rátať z času vysielania medzi 6:00 a 24:00. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii z dielne Ministerstva kultúry SR.

Legislatívne úpravy, ktoré v pléne parlamentu prešli do druhého čítania, odobrili v pondelok aj členovia Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá.

Zmenený zákon vypúšťa obmedzenie v prípade licencie na vysielanie rozhlasovej programovej služby, jeden vysielateľ bude môcť získať viac licencií. Novela sa týka aj prevodu licencie, zmeny majú umožniť vstup nových investorov do existujúcich štruktúr vysielateľov s podmienkou, aby bolo pri zlúčení alebo predaji zachované technické a personálne zabezpečenie vysielania danej programovej služby.

V prípade kvót pre slovenské hudobné diela by sa mala zmena týkať výpočtu podielu zákonom stanoveného percenta vo vysielaní (25 percent pre súkromné rádiá, 35 percent pre rádiá RTVS). Navrhuje sa, aby sa uvedený percentuálny podiel nepočítal z celkového času vyhradeného vysielaniu hudobných diel za kalendárny mesiac, ale z času, v rámci ktorého sa zarátavajú slovenské skladby do stanoveného podielu, teda medzi 6:00 a 24:00.

Ďalšie zmeny sa majú týkať podielu reklamy v rozhlasovom vysielaní. Do maximálneho času denného vysielania, ktorý môže byť vyplnený reklamou – 20 percent v prípade súkromných rádií a tri percentá vo vysielaní rozhlasových služieb RTVS - by sa nemalo započítavať dlhšie reklamné oznámenie a ani výzva na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku.

Zmeny sa majú týkať aj označenia sponzoringu programu či umiestňovania produktov v programe, po novom by ich už rádiá nemuseli uvádzať na začiatku i na konci, ale len na začiatku alebo len na konci programu. Účinnosť by mohla novela nadobudnúť od januára 2021.