Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

OĽaNO chcú v reklamách vidieť celkovú cenu zájazdov

Dovolenka ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

Ak by nebolo možné vopred určiť konečnú cenu zájazdu, predávajúci by mal uviesť reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje popis všetkých služieb a konečnú cenu, ktorú spotrebiteľ zaplatí.

Bratislava 4. júna (TASR) - Cestovné kancelárie by mali od januára 2013 uvádzať konečnú cenu za zájazd, ktorú spotrebiteľ zaplatí, a to vrátane všetkých platieb spojených s poskytnutím zájazdu. Predpokladá to návrh novely zákona o reklame z dielne poslancov OĽaNO Igora Matoviča, Eriky Jurinovej, Martina Fecka a Jozefa Viskupiča, ktorým sa bude parlament zaoberať na júnovej schôdzi.

Ak by nebolo možné vopred určiť konečnú cenu zájazdu, predávajúci by mal v reklame uviesť reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje popis všetkých služieb a konečnú cenu, ktorú spotrebiteľ zaplatí. Podstatou návrhu je teda zavedenie povinnosti predávajúceho, resp. poskytovateľa služby, aby pri reklame uvádzal celkovú konečnú cenu ponúkaných služieb, ktorú spotrebiteľ skutočne zaplatí.

"V praxi totiž často dochádzalo k situáciám, že spotrebiteľ bol reklamou uvedený do omylu, resp. cena uvádzaná v reklame vzbudzovala dojem, že je nižšia ako bola následná konečná cena, ktorú mal spotrebiteľ za zájazd a s ním súvisiace služby uhradiť," tvrdia poslanci OĽaNO.

Návrh novely zákona o reklame predložili obyčajní už v minulom volebnom období. Parlament o právnej norme hlasoval 9. februára 2012, no získal si podporu len 50 zo 141 prítomných poslancov. Proti boli vtedy opoziční Smer-SD aj SNS a viacerí koaliční poslanci sa zdržali.