Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

Otázky o COVID-19 budú po novom zodpovedať operátori NCZI

Ilustračné foto. Foto: TASR – Martin Baumann

Rezort pripomenul, že call centrum sa spustilo koncom októbra 2020. Vzniklo podľa neho v reakcii na vysokú vyťaženosť informačných liniek o novom koronavíruse.

Bratislava 28. júla (TASR) - S otázkami o novom koronavíruse sa má verejnosť po novom obracať na infolinku Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI). Call centrum Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR končí 31. júla. TASR o tom informoval komunikačný odbor rezortu.

NCZI podľa neho dostatočne posilnilo kapacity call centra na zvládanie otázok a požiadaviek od občanov. Kontaktovať ho bude možné na čísle 02/32 35 30 30 od 8.00 do 18.00 h, počas víkendov a sviatkov od 8.00 do 16.00 h.

Rezort pripomenul, že call centrum sa spustilo koncom októbra 2020. Vzniklo podľa neho v reakcii na vysokú vyťaženosť informačných liniek o novom koronavíruse. "Volajúci najčastejšie potrebovali pomôcť so zmenou termínu na PCR test, očkovanie a vydávaním potvrdení," ozrejmil.

MZ upozornilo aj na ďalšie fungujúce linky. Psychologické poradenstvo či krízovú intervenciu podľa neho poskytuje Národná linka na podporu duševného zdravia. "Pri ohrození života a zdravia je potrebné kontaktovať záchrannú zdravotnú službu na telefónnom čísle 155," zdôraznilo. Komplikácie, ktoré nie sú akútne, majú podľa neho ľudia konzultovať s ošetrujúcim lekárom.