Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Slovensko

OZ IPčko spúšťa kampaň Bodkočiarka, hovorí o význame duševného zdravia

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Posolstvo kampane Bodkočiarka spočíva v tom, že je tvorená z bodky, ktorá symbolizuje koniec, a čiarky, ktorá znamená pokračovanie.

Bratislava 10. septembra (TASR) – Občianske združenie (OZ) IPčko spúšťa kampaň Bodkočiarka. Zameriava sa na význam duševného zdravia, hovorí o možnostiach pomoci a o prevencii v tejto oblasti. Pri príležitosti Svetového dňa prevencie samovrážd, ktorú si spoločnosť pripomína v piatok, sa do nej zapojili odborníci aj známe osobnosti.

Zakladateľ a programový riaditeľ OZ IPčko a tiež psychológ Marek Madro poukázal na to, že len za prvých šesť mesiacov tohto roka uskutočnili 4054 komunikácií, v ktorých sa odborníkom ľudia zdôverili, že uvažujú nad samovraždou. Ďalších 1336 rozhovorov sa realizovalo pri pokuse o ukončenie života.

Zdôraznil, že tím dobrovoľníkov – psychológov je ľuďom hľadajúcim pomoc k dispozícii nonstop a bezplatne na troch linkách pomoci. Pomoc môžu nájsť na Krízovej linke pomoci, na webe IPčko.sk a Dobrej linke prostredníctvom chatu, e-mailu, videa a bezplatného čísla 0800 500 333.

Posolstvo kampane Bodkočiarka spočíva v tom, že je tvorená z bodky, ktorá symbolizuje koniec, a čiarky, ktorá znamená pokračovanie. Bodkočiarka je podľa tvorcov dokonalé spojenie týchto významov. Považujú ho za symbol nádeje, odhodlania a pokračovania ísť ďalej pre ľudí, ktorí sa pokúsili o samovraždu. "Znamená, že ich život sa neskončil, pokračuje ďalej, pretože na nich záleží a existuje šanca začať znova," zdôraznili.

Súčasťou kampane je spolupráca so Železnicami SR a Adelou Vinczeovou, ktorá sa do 15. septembra bude prihovárať ľuďom na každej vlakovej stanici. Kampaň sa šíri aj na sociálnych sieťach – známe osobnosti si ako prejav spolupatričnosti a podpory ľuďom, ktorým je ťažko, ale nevzdávajú to, nakreslia na ruku, nohu alebo aj na papier bodkočiarku a publikujú fotku aj s odkazom na pomoc na svojich sociálnych sieťach. K symbolickej podpore formou hashtagov #bodkociarka a #pomocexistuje sa môže pripojiť každý.

K posolstvu sa pripojila aj Nadácia Volkswagen Slovakia.