< sekcia Slovensko

Podľa B. Gröhlinga by ministerka školstva Lubyová nebola klasifikovaná

Na archívnej snímke ministerka školstva, vedy, výskumu a športu SR Martina Lubyová. Foto: TASR - Martin Baumann

M. Lubyová hodnotí svoj prvý školský rok, počas ktorého viedla rezort, za úspešný. Ako doplnila, vždy sa treba snažiť byť ešte lepší a rýchlejší a v novom školskom roku sa to bude snažiť dodržiavať.

Bratislava 29. júna (TASR) - Ministerka školstva, vedy, výskumu a športu Martina Lubyová (nominantka SNS) by nemala ospevovať úspechy seba a svojho rezortu, ale hodnotiť to, čo sa podarilo pre pedagogických a nepedagogických zamestnancov, žiakov, študentov a školy ako také. Toho je však podľa poslanca Národnej rady (NR) SR Branislava Gröhlinga (SaS) žalostne málo. Vyhlásil to na margo bilancovania školského roka v podaní Lubyovej.

"Slovensko je krajina, v ktorej roky slovne počúvame o reformách školstva, v ktorej počúvame o desiatkach rôznych nových nápadov, ako celé školstvo zreštartovať. Napriek tomu učitelia stále musia chodiť do ulíc. Stalo sa tak aj počas vedenia rezortu ministerky Lubyovej," povedal Gröhling. Ako doplnil, učiteľská obec je nespokojná s vedením školstva. "Spolu s ňou sú nespokojní aj mnohí rodičia a žiaci. Tí nechcú, aby školstvo bolo len o rozprávaní, rokovaní, zakladaní komisií a o neustálom odsúvaní termínov," uviedol.

Podľa tímlídra SaS pre školstvo aj v tomto školskom roku sa neuskutočnili žiadne systémové zmeny. "Celý rok sme iba dookola počúvali o tom, ako sa bude rokovať, no reálne sa nič zásadné neurobilo. Presadil sa len zákon o odbornom vzdelávaní a zákony o vysokých školách. Ostatné činy neboli uchopiteľné a z tohto pohľadu by pani ministerka nebola na konci školského roka klasifikovaná," poznamenal Gröhling.

Ani zvýšenie platov učiteľov nie je podľa poslanca SaS zásluha ministerky školstva. "Ak by to tak bolo, zvýšia sa platy už od septembra. Poviem to na rovinu: vládna moc čelí obrovskej miere nedôvere ľudí a robí všetko pre to, aby utíšila tisíce nespokojných občanov. Vládna väčšina opäť nemyslí na budúcnosť Slovenska, ale iba na svoju vlastnú budúcnosť," uzavrel.

Lubyová hodnotí svoj prvý školský rok, počas ktorého viedla rezort, za úspešný. Ako doplnila, vždy sa treba snažiť byť ešte lepší a rýchlejší a v novom školskom roku sa to bude snažiť dodržiavať. Za jedno z kľúčových opatrení prijatých v tomto školskom roku považuje Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania. Vláda schválila tento dokument, ktorý určuje smerovanie slovenského školstva na nasledujúcich desať rokov, a zároveň uložila Lubyovej plniť jednotlivé opatrenia, ktoré sú v ňom uvedené.