Quantcast
< sekcia Slovensko

PRIESKUM: Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie médiá

Ilustračné foto. Foto: TASR - Pavel Neubauer

Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Zdravie patrili v prvom a druhom kvartáli 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá.

Bratislava 15. augusta (TASR) - Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačníky Emma a Zdravie patrili v prvom a druhom kvartáli 2022 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI. Zber dát sa uskutočnil od 3. januára 2022 do 19. júna 2022 na vzorke 4117 respondentov. TASR o tom informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 percent opýtaných - pri metodike "čítal som posledné vydanie". Za posledných 14 dní denníky čítalo 56 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (šesť percent), Pravda a Sme (po päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.

Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 29 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.

Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 13 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus má o percento menšiu čítanosť.

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 45 percent. Najviac (päť percent) mali časopisy Emma a Zdravie. Štvorpercentnú čítanosť mal Záhradkár, Nový Čas krížovky, Evita Magazín, Urob si sám a Napínavé krížovky.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 53 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent). Rádio Europa 2 dosiahlo 8 percent a Rádio Vlna sedem percent. Rádio Melody (predtým Rádio Jemné) malo počúvanosť na úrovni šiestich percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" dosiahla hodnotu 94 percent. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (40 percent), nasleduje Rádio Slovensko (28 percent) a Fun rádio (26 percent). Dvadsaťjeden percent počúvalo aspoň raz týždenne Rádio Vlna, 20 percent Rádio Europa 2 a 14 percent Rádio Melody. Sedmičku uzatvára Rádio Regina s deviatimi percentami.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 72 percent, čo predstavuje viac ako tri milióny divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 34 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel, TV Markíza (28 percent), TV Joj (17 percent), Jednotka RTVS (15 percent).