Bratislava 23. mája (TASR) - Denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max, mesačník Záhradkár, Rádio Expres a televízia Markíza patrili vo štvrtom kvartáli 2024 a prvom kvartáli 2025 medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle, ktorý realizuje spoločnosť Median SK. TASR ich poskytla zástupkyňa spoločnosti Linda Kleinertová. Zber dát sa uskutočnil od 16. septembra 2024 do 15. decembra 2024 a od 6. januára 2025 do 30. marca 2025 na vzorke 4178 respondentov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 20,8 percenta opýtaných - pri metodike "čítal posledné vydanie". Pri metodike "čítal posledných 14 dní" dosiahla čítanosť hodnotu 43,9 percenta. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 9 percentami. Nasleduje denník Sme so 4,4 percenta a denníky Plus jeden deň, Pravda a Šport (všetky tri po 4,2 percenta). Hospodárske noviny mali čítanosť 3,2 percenta a Denník N 2,6 percenta.
Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 23 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (5,7 percenta). Týždenník Eurotelevízia mal 3,8-percentnú čítanosť, Život dosiahol 3,7 percenta a Rytmus života 2,7 percenta. Nasledujú týždenníky Báječná žena (2,4 percenta), Šarm (2,3 percenta) a Nový čas pre ženy (2,2 percenta). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla 7,2 percenta a sieť Petit Press MY noviny 2,7 percenta.
Čítanosť pri dvojtýždenníkoch predstavuje 10 percent populácie vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV Max (4,4 percenta). Nasleduje Relax s 2,6 percenta, Tele plus s 2,2 percenta, 100+1 s 1,6 percenta a Žena a život s 0,9 percenta. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 1,6 percenta.
Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 38,5 percenta. Najviac (4,6 percenta) mal časopis Záhradkár. Nasleduje Emma so 4,3 percenta a Zdravie (4,1 percenta). Časopisy Doma v záhrade a Nový Čas krížovky evidujú po 3,4 percenta, Auto motor a šport 3,3 percenta a Eva 2,8 percenta.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 52 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 14,8 percenta. Nasledujú Rádio Slovensko (11,5 percenta) a Fun rádio (9,5 percenta). Rádio Európa 2 dosiahlo 8,9 percenta, Rádio Vlna 7,6 percenta. Rádio Melody si zaplo 5,3 percenta a Rádio Regina 4 percentá respondentov.
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval posledný týždeň" predstavuje 88,6 percenta. Prvé miesto obsadilo opäť Rádio Expres (34,7 percenta), nasleduje Fun rádio (23,7 percenta) a Rádio Slovensko (22,9 percenta). Rádio Európa 2 počúva aspoň raz za týždeň 20,7 percenta, Rádio Vlna 17,9 percenta a Rádio Melody 13,5 percenta. Na siedmej priečke skončilo Rádio Regina so 7,8 percenta.
Sledovanosť všetkých televízií podľa parametru "sledovali včera" dosahovala 74,1 percenta, čo predstavuje viac ako 3,2 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 33,9 percenta, druhá TV Joj zaznamenala 24,6 percenta a tretia verejnoprávna Jednotka dosiahla sledovanosť na úrovni 21,3 percenta.