Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Slovensko

Toto sú najobľúbenejšie slovenské médiá

Ilustračné foto. Foto: TASR

Výsledky, ktoré zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4179 respondentov, zber dát sa uskutočnil v od 16. septembra 2019 do 15. decembra 2019 a od 6. januára 2020 do 29. marca 2020.

Bratislava 22. mája (TASR) – Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas a rovnako týždenníky Plus 7 dní a Báječná žena, dvojtýždenník TV Max a mesačník Zdravie ostali aj na prelome rokov najpreferovanejšími slovenskými médiami. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI, mapujúceho obdobie posledného kvartálu roka 2019 a prvého kvartálu 2020.

Výsledky, ktoré v piatok zverejnila spoločnosť Median SK, vychádzajú z odpovedí 4179 respondentov, zber dát sa uskutočnil v období od 16. septembra 2019 do 15. decembra 2019 a od 6. januára 2020 do 29. marca 2020. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla 30 percent. Prvú pozíciu si držal Nový Čas so 14 percentami, nasledovali denníky Plus jeden deň, Sme a Pravda (zhodne po šesť percent). Hospodárske noviny, Šport a Denník N dosiahli tri percentá.

Týždenníky číta 35 percent Slovákov. Najčítanejšími boli Plus 7 dní a Báječná žena (zhodne po šesť percent), nasleduje Život s piatimi percentami. Nový Čas pre ženy a Slovenku čítajú štyri percentá populácie. Nový Čas Nedeľa dosiahol tri percentá, Katolícke noviny dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny päťpercentnú čítanosť.

Dvojtýždenníky prelistuje 20 percent populácie. Najviac siahajú čitatelia po periodiku TV Max (päť percent), za ním je Relax (štyri percentá) a Tele plus (tri percentá). Bratislavské noviny a Literárny týždenník dosiahli jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky mala päťpercentnú čítanosť.

Podiel čítanosti mesačníkov predstavoval 46 percent. Najpreferovanejším je Záhradkár so šiestimi percentami, Zdravie a Nový Čas Krížovky majú päťpercentnú čítanosť. Nasledujú Eva a Emma so štvorpercentnou čítanosťou. Mesačníky Napínavé krížovky a Auto magazín číta tri percenta oslovených.

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 57 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres s 18 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (15 percent), Fun rádio (desať percent). Rádio Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Jemné získali zhodne po sedem percent a Rádio Regina dosiahlo šesť percent.

V rámci týždňovej počúvanosti sa poradie na prvých troch miestach nemenilo - Rádio Expres (37 percent), Rádio Slovensko (26 percent) a Fun rádio (25 percent). I v prípade podielu na trhu boli na prvých troch miestach Rádio Expres (22 percent), Rádio Slovensko (20 percent) a Fun rádio (12 percent).

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 74 percent, televíziu v poslednom štvrťroku 2019 a prvom štvrťroku 2020 sledovalo 3,3 milióna divákov. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 39 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 27 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 22-percentnú sledovanosť.

Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (30 percent), TV Joj (18 percent), Jednotka RTVS (15 percent).