Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 28. apríl 2024Meniny má Jarmila
< sekcia Slovensko

Prioritou ministra školstva T. Druckera je aj kurikulárna reforma

Na snímke vľavo nový minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Tomáš Drucker (Hlas-SD) a vpravo odchádzajúci minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Daniel Bútora počas brífingu po prevzatí úradu 26. októbra 2023 v Bratislave. Foto: TASR/Martin Baumann

Zároveň chce poskytovať pomoc a podporu učiteľom pri transformácii vedomostného vzdelávania na kombináciu vedomostí a zručností.

Bratislava 26. októbra (TASR) - Jednou z priorít nového ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD) je kurikulárna reforma. Chce tiež zlepšiť stredné odborné vzdelávanie a skvalitniť vysoké školy (VŠ). Dôležitou oblasťou je pre neho aj prístup ku kvalitnému základnému vzdelaniu pre deti z generačnej chudoby. Uviedol to na štvrtkovej tlačovej konferencii.

"Som manažér a záleží mi na tom, aby veci, ktoré fungujú, pokračovali. Našou úlohou bude, aby sme implementovali správne kurikulárnu reformu," uviedol. Zároveň chce poskytovať pomoc a podporu učiteľom pri transformácii vedomostného vzdelávania na kombináciu vedomostí a zručností.

Zlepšiť chce aj stredné odborné vzdelávanie, aby bolo viac absolventov na trhu práce a zvýšila sa kvalita budúcich uchádzačov o vysokoškolské vzdelanie. Zastáva tiež myšlienku výsledkovo orientovaného riadenia VŠ. "Som veľmi rád, že na ministerstve sa už započal projekt s takzvanými výkonnostnými zmluvami," poznamenal s tým, že chce skvalitniť VŠ, aby si väčší počet budúcich študentov VŠ vyberali aj tie slovenské. Veda a výskum by podľa neho takisto mali byť orientované na výsledky a kvalitu.

Drucker je presvedčený, že v oblasti inklúzie a desegregácie je povinnosťou štátu pomôcť každému dieťaťu pri vzdelávaní, aby mohlo v dospelosti viesť kvalitný a plnohodnotný život. Prioritou je zlepšiť prístup ku základnému vzdelávaniu pre deti z generačnej chudoby. Týmto deťom sa podľa jeho slov často nedostáva základný predpoklad budúceho kvalitného života, pretože nezvládajú základnú školskú dochádzku. Chce tiež, aby sa podarilo zmysluplne a účelne vyčerpať peniaze z európskych fondov.