Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Slovensko

Rada pre vysielanie a retransmisiu chce zlepšiť mediálnu gramotnosť

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

RVR sa tiež sústredí na možnosti využívania poznatkov z akademického prostredia v praxi.

Bratislava 17. decembra (TASR) - Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) rozširuje svoje aktivity v oblasti mediálnej gramotnosti a vzdelávania. Úroveň mediálnej gramotnosti obyvateľstva považuje v čase informačnej spoločnosti a hrozieb, ktoré so sebou nesie, za kľúčový faktor. Informovala hovorkyňa RVR Lucia Michelčíková.

Tento týždeň RVR preto spustila ostrú prevádzku EduMediaTestu, ktorý je výsledkom viac než ročnej spolupráce siedmich európskych krajín. "Ide o interaktívny nástroj na posúdenie mediálnych kompetencií žiakov vo veku 14 - 18 rokov určeného pre pedagógov základných a stredných škôl, ktorí spolu s on-line dotazníkom získavajú aj metodické materiály na riešenie prípadných zistených nedostatkov," priblížila Michelčíková.

Pilotné testovanie dotazníka, do ktorého sa zapojilo viac ako 1300 žiakov a študentov z celého Slovenska, poukázalo na ich nedostatky najmä v kritickom čítaní obsahu a v odhaľovaní falošných správ.

Uplynulý týždeň tiež bolo zverejnené edukatívne video, ktoré pripravil tím prezidentky Zuzany Čaputovej. "Ako experta do prvého zo série videí zameraného na nástrahy sociálnych sietí doň pozvali riaditeľa kancelárie RVR Ľuboša Kukliša, ktorý vysvetľuje, ako sociálne siete vyberajú obsah, ktorý sa zobrazuje ich konkrétnym užívateľom," priblížila hovorkyňa.

RVR sa tiež sústredí na možnosti využívania poznatkov z akademického prostredia v praxi. "Existuje dostatok výskumných zistení týkajúcich sa rôznych oblastí mediálnej gramotnosti. Je však potrebné zlepšiť spoluprácu medzi akademickou sférou a aktérmi realizujúcimi mediálnu výchovu alebo vytvárajúcimi vzdelávacie materiály," dodal Pavel Izrael, člen RVR a zároveň vysokoškolský pedagóg špecializujúci sa na oblasť mediálnej výchovy.