Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Slovensko

Robert Fico sa neospravedlní, ale ľutuje, píše ÚJ SZÓ

Robert Fico Foto: TASR/Martin Baumann

Informáciu prináša dnešný denník ÚJ SZÓ.

Bratislava 4. marca (TASR) - Premiér Robert Fico v dnešnom denníku ÚJ SZÓ v článku "Fico sa neospravedlní, ale ľutuje" vysvetľuje svoje minulotýždňové vystúpenie, v ktorom ostro kritizoval menšiny žijúce na Slovensku. Pre denník poskytol exkluzívny rozhovor, v ktorom zdôraznil, že nikoho nechcel uraziť. Rozhneval ho jeden konkrétny prípad, na základe ktorého zovšeobecňoval. Konkrétnosti však neuviedol, konštatoval denník ÚJ SZÓ. Premiér viackrát vyzdvihol, že je naďalej zástancom slovensko-maďarských dobrých vzťahov a chce dodržať vlani sľúbené status quo.

Tvrdenie redaktora, že premiér sa cíti pravdepodobne vinným, a preto poskytol v pomerne v rýchlom čase rozhovor, Fico povedal: "Vzťahy Slovenska s menšinami považujem za veľmi dôležité. Taktiež som za udržanie dobrých vzťahov s Maďarskom." Premiér poukázal aj na to, že od vzniku novej vlády sa veľa urobilo pre menšiny, a to hlavne pre najväčšiu - maďarskú. "Neurobili sme nič proti tomu, aby sa zmenil súčasný stav, práve naopak. Neviem, či si uvedomujete, že po sčítaní ľudu sme mohli niekoľko obcí vymazať zo zoznamu zabezpečujúceho používanie jazyka národnostných menšín," uviedol s tým, že chce byť tolerantný. Pripomenul, že vo štvrtok (28.2.), keď pri príležitosti dňa žien navštívil Dunajskú Stredu, pred budovou už stáli extrémisti.

"Ako keby niekomu prekážalo, že mám dobrý vzťah s Viktorom Orbánom. Uzatvorili sme džentlmenskú dohodu, ktorú sa nám podarilo zatiaľ aj dodržať," konštatoval. Dodal, že sa teší na blížiacu sa oficiálnu návštevu Maďarska. Vyzdvihol, že stojí na čele takej vlády, ktorá urobí všetko pre to, aby sa menšiny cítili dobre. "Čo sa týka mojich výrokov na oslavách Matice slovenskej, myslel som na jeden konkrétny prípad, na ktorý som reagoval," vysvetlil premiér. Zároveň vyjadril poľutovanie nad tým, že menšiny to pochopili ináč. "Nič iné nechcem, len aby sa skončilo vydieranie, a je to jedno, či ide o rómsku menšinu, o ináč orientovaných alebo o etnické menšiny," podčiarkol.