Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 25. február 2024Meniny má Frederik a Frederika
< sekcia Slovensko

Chcú skrátiť prax pri vedení vozidiel s právom prednostnej jazdy

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Ján Krošlák

Potreba úpravy vychádza podľa Saloňa z aplikačnej praxe, keď sa zmenila hmotnosť najmä pri vozidlách integrovaného záchranného systému.

Bratislava 8. decembra (TASR) - Vozidlo s právom prednostnej jazdy skupiny C1 by mohol viesť aj vodič s jednoročnou praxou vo vedení tohto typu vozidla. V súčasnosti sú to dva roky. Zmenu navrhol Marián Saloň (Smer-SD) v novele zákona o cestnej premávke. Poslanci Národnej rady (NR) SR novelu v piatok posunuli do druhého čítania. Zmeny sa týkajú vozidiel integrovaného záchranného systému.

Potreba úpravy vychádza podľa Saloňa z aplikačnej praxe, keď sa zmenila hmotnosť najmä pri vozidlách integrovaného záchranného systému. "Doposiaľ boli konštruované tak, že ich celková hmotnosť nepresahovala 3500 kilogramov (kg), v súčasnosti pri nezmenenom účele taktického využitia pri záchrane životov a ochrane majetku obyvateľstva SR celková hmotnosť týchto vozidiel presahuje 3500 kg, avšak vo väčšine prípadov nepresahuje 4000 kg," uviedol v dôvodovej správe k návrhu.

Legislatívnou zmenou sa upravuje dĺžka povinnej praxe. Po novom by sa mohol vyžadovať vek vodiča 21 rokov, prax aspoň dva roky vo vedení motorového vozidla v kategórii B, následne je vodičovi umožnené viesť vozidlo s právom prednostnej jazdy a následne vodič po získaní oprávnenia pre kategóriu C1 vyžaduje ďalší rok vodičskej praxe v tejto kategórii. "A až po týchto lehotách by mohol viesť vozidlo v kategórii C1 s využitím práva prednostnej jazdy," vysvetlil poslanec.

Nová legislatíva by mohla byť v prípade definitívneho schválenia účinná od 1. marca 2024.