Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Slovensko

Slovenská pošta opakovane upozorňuje na podvodné e-maily

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Andrej Galica

Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky.

Bratislava 18. septembra (TASR) – Slovenská pošta opakovane vyzýva klientov na opatrnosť pred falošnými e-mailmi. Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková upozornila, že ich odosielateľom nie je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty, preto sa obrátila na orgány činné v trestnom konaní.

Klienti podľa Dorčákovej môžu rozpoznať, že ide o podvod, na základe viacerých faktorov. „Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo e-shopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe,“ ozrejmila.

Ďalej priblížila, že pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako „trackovacie“ číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (dve písmená), deviatich čísel a sufixu (dve písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny).

Ak adresát dostane e-mail, pošta odporúča vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a nereagovať na podozrivé e-maily, obzvlášť, ak žiadajú peniaze. „V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodala Dorčáková.