< sekcia Slovensko

Štartuje roadshow, podujatia majú pomôcť zvýšiť účasť v eurovoľbách

Na snímke zľava Dionýz Hochel poverený riadením Kancelárie Európskeho parlamentu (EP) na Slovensku a vedúci Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku Ladislav Miko počas tlačovej konferencie o štarte roadshow pod názvom Tentoraz idem voliť - doma EÚ v Bratislave 23. apríla 2019. Foto: TASR - Dano Veselský

Kampaň k eurovoľbám je podľa Hochela apolitická a nestranícka. Náklady na roadshow sú za EP vo výške 25.000 eur.

Bratislava 23. apríla (TASR) - Zvýšiť účasť v nadchádzajúcich voľbách do Európskeho parlamentu (EP), ako aj zvýšiť povedomie o Európskej únii majú pomôcť informačné podujatia, ktoré štartujú v piatok 26. apríla. V rámci roadshow "Tentoraz idem voliť - Doma v EÚ" sa budú podujatia konať v 17 mestách na Slovensku. Ide o spoločný projekt Kancelárie EP a Zastúpenia Európskej komisie (EK) na Slovensku.

"Na týchto 17 stretnutiach budeme komunikovať s prvovoličmi, podnikateľmi a celou širokou verejnosťou prostredníctvom diskusií a debát na univerzitách, na otvorených priestranstvách, na hlavných námestiach, uliciach s kultúrnym, umeleckým a športovým programom a večernými diskusiami v kníhkupectvách, libresách a kaviarňach," uviedol poverený riaditeľ Kancelárie EP na Slovensku Dionýz Hochel.



Kampaň chcú zamerať na dve oblasti voličov, ktorí podľa Hochela "maximálne profitujú z EÚ, ale nechodia voliť". Ide o mladých vo veku od 18 do 24 rokov, druhou skupinou sú živnostníci a podnikatelia.

Hochel doplnil, že roadshow je úzko spojená s iniciatívou EP Tentoraz idem voliť, do ktorej sa doteraz zaregistrovalo 8000 občanov Slovenska a viac ako 500 dobrovoľníkov, ktorí šíria tému EÚ v rámci svojej komunite. "Čakáme, že vďaka tejto roadshow sa nám podarí zvýšiť účasť v eurovoľbách," doplnil Hochel.



Na podujatiach budú diskutovať zástupcovia z Kancelárie EP a ďalších európskych inštitúcií. Na programe stretnutí sú aj diskusie so zástupcami jednotlivých samospráv. "Budeme diskutovať lokálne problémy, ale aj to, akým spôsobom k ich riešeniu prispela, alebo by mohla prispieť EÚ," dodal vedúci Zastúpenia EK na Slovensku Ladislav Miko s tým, že chcú ukázať, ako môže byť každodenný život ovplyvnený európskou spoluprácou.

Podujatia v okresných mestách budú podľa Mika začínať netradičnou aktivitou. "Každá akcia bude mať v sebe návštevu najbližšieho chráneného územia, ktoré je súčasťou chránených území v rámci Natury 2000," uviedol s tým, že na každom podujatí tiež vystúpia miestne kultúrne či hudobné skupiny.

Kampaň k eurovoľbám je podľa Hochela apolitická a nestranícka. Náklady na roadshow sú za EP vo výške 25.000 eur, Zastúpenie EK na Slovensku na ňu vyhradilo 65.000 eur. Roadshow sa začína v piatok 26. apríla v Martine. Ďalej zástupcovia navštívia Liptovský Mikuláš, Bardejov, Prešov, Michalovce, Košice, Bratislavu, Trnavu, Žilinu, Nové Mesto nad Váhom, Banskú Bystricu, Spišskú Novú Ves, Nové Zámky, Nitru, Detvu, Trenčín a Krupinu.

Voľby do europarlamentu budú na Slovensku 25. mája, obyvatelia budú voliť 14 europoslancov. Hlasovacie právo majú slovenskí občania s trvalým pobytom na Slovensku, ale aj občania iného členského štátu, ktorí majú na Slovensku trvalý pobyt. Poslanci europarlamentu sú volení na päťročné volebné obdobie.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.