Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Slovensko

Štátna komisia nerozhoduje o rozdelení priestoru v médiách

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Reaguje tak na žiadosť niektorých poslancov, aby sa priestor v diskusiách v médiách prideľoval stranám a hnutiam kandidujúcim v parlamentných voľbách podľa žrebu.

Bratislava 27. januára (TASR) - Prideľovanie vysielacích časov politickým subjektom v televíznom a rozhlasovom vysielaní počas volebnej kampane je v kompetencii Rozhlasu a televízie Slovenska a vysielateľov s licenciou. Konštatuje to Štátna komisia pre voľby a kontrolu financovania politických strán v uznesení z utorkového rokovania (26. 1.).

Reaguje tak na žiadosť Ľudovíta Kaníka (Demokrati Slovenska - Ľudo Kaník), Juraja Miškova (SKOK) a Evy Babitzovej (Šanca), aby sa priestor v diskusiách v médiách prideľoval stranám a hnutiam kandidujúcim v parlamentných voľbách podľa žrebu.

Trojica politikov sa zhoduje, že prideľovanie vysielacieho času žrebom by bolo spravodlivejšie ako doterajšie postupy. V minulosti podľa politikov dochádzalo k prípadom, keď kandidujúcim politickým stranám boli pridelené vysielacie časy v televíznom a rozhlasovom vysielaní počas volebnej kampane nerovnomerne.

Kaník sa obrátil so žiadosťou aj na Radu pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Ani tá však vopred neurčuje vysielateľom spôsob zaraďovania strán do diskusií. "Televízie však dodnes iný spôsob, ako TV Markíza, nepredložili. V minulosti však podobný princíp, ako teraz MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s.r.o., (teda nie žrebom), bol už využívaný a Radou ani širšou verejnosťou nebol spochybnený," uviedol predseda RVR Miloš Mistrík. Dodal, že v tomto zmysle budú upovedomení aj Kaník, Miškov a Babitzová, ktorých strany majú dlhodobo nízke preferencie.

Mistrík informoval, že RVR schválila projekt programu, ktorý doručila Markíza. Ide o projekt "Parlamentné voľby 2016 - diskusia". "Odvysielaných bude päť relácií - v trvaní 50-60 minút. Do diskusie podľa tohto projektu budú postupne pozvaní lídri všetkých kandidujúcich politických strán a hnutí (od "najslabších po najsilnejšie"). Na výber účastníkov bude podľa projektu použitý priemer prieskumov dodaných agentúrami Focus, MVK a Polis v období zberu dát od 1.1. do 10.2.2016," priblížil Mistrík. Vysielatelia televízie TA3 ani JOJ TV Rade projekt diskusného programu zatiaľ nepredložili.