Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Slovensko

Stredoškoláci získali so svojimi podnikateľskými nápadmi investorov

Ilustračná snímka. Foto: TASR Martin Baumann

Podujatie sa tento rok uskutočnilo online, pričom sa zapojilo 144 študentov z 29. študentských firiem zo stredných škôl z celého Slovenska.

Bratislava 5. mája (TASR) – Aplikácia proti plytvaniu potravín, ekologické nádoby z mydlovej hmoty, zdravé orieškové maslá, či bezodpadové popisovače na biele tabule. Aj toto sú úspešné podnikateľské výrobky a služby stredoškolákov, ktoré zabodovali na 26. ročníku Veľtrhu podnikateľských talentov. TASR o tom informovala riaditeľka vzdelávacej organizácie Junior Achievement Slovensko Eva Vargová.

Podujatie sa tento rok uskutočnilo online, pričom sa zapojilo 144 študentov z 29. študentských firiem zo stredných škôl z celého Slovenska. Podľa Vargovej tohtoročné študentské produkty boli aj napriek pandémii a obmedzenému kontaktu so zákazníkmi rozmanité a inovatívne.

Viaceré študentské firmy boli oslovené počas veľtrhu investorom s možnosťou financovania. Úspešne sa umiestnili v rôznych kategóriách aj výrobky študentskej firmy Duonum s ich ekologickými mydlovými fľašami, Divergent so zdravými orieškovými maslami bez umelých prísad, automatické kŕmidlo pre domácich miláčikov od študentskej firmy Petex z Bratislavy, náhradné svetlo do automobilu od firmy Twenty One alebo ekologické voskové obrúsky na potraviny od študentskej firmy Anow z Dubnice and Váhom. Dalibor Slávik, člen Správnej rady JA Slovensko a odbornej poroty, ktorá počas veľtrhu podnikateľských talentov hodnotila študentské tímy, poznamenal, že študenti ani tento rok nesklamali a okrem overených produktov priniesli aj zaujímavé podnikateľské nápady a riešenia, ktoré môžu konkurovať v podnikateľskom prostredí.

Vzdelávací program študentská firma sa vyučuje ako súčasť programu aplikovaná ekonómia. Študenti si zakladajú skutočnú firmu, simulujúcu akciovú spoločnosť a musia prejsť všetkými krokmi podnikania, od založenia, plánovania činnosti, cez marketingový prieskum trhu, vlastnú činnosť až po likvidáciu firmy a rozdelenie zisku ku koncu školského roka. Vďaka tejto praktickej skúsenosti získavajú študenti možnosť aplikovať teoreticky nadobudnuté skúsenosti o fungovaní podnikateľského subjektu okamžite v praxi.