Quantcast
< sekcia Slovensko

Rezort školstva transformuje štyri priamo riadené organizácie

Na archívnej snímke budova, v ktorej sídli Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na Stromovej ulici v Bratislave. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Zámerom ministerstva je spojiť začiatkom roka 2022 organizácie, ktoré sú si svojou činnosťou blízke a vzájomne na seba nadväzujú.

Bratislava 26. júla (TASR) - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR pripravuje transformáciu štyroch priamo riadených organizácií do jednej. Súčasťou transformovanej inštitúcie - Národného inštitútu vzdelávania a mládeže - budú súčasné organizácie, a to Metodicko-pedagogické centrum, Štátny pedagogický ústav, IUVENTA-Slovenský inštitút mládeže a Slovenská pedagogická knižnica. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu rezortu školstva.

Cieľom transformácie je podľa rezortu školstva optimalizovať štruktúru a činnosti priamo riadených organizácií tak, aby prinášali maximálny úžitok a čo najefektívnejšie využitie zdrojov na vzdelávanie - formálne i neformálne. "Už v roku 2017 bola optimalizácia priamo riadených organizácií rezortu školstva jedným z opatrení identifikovaných Implementačnou jednotkou v rámci Revízie výdavkov na vzdelávanie, pričom tento dlhodobý zámer ani jedno z predchádzajúcich vedení ministerstva nezrealizovalo," uviedli z rezortu.

Zámerom ministerstva je spojiť začiatkom roka 2022 organizácie, ktoré sú si svojou činnosťou blízke a vzájomne na seba nadväzujú. Budú zabezpečovať lepšiu dostupnosť a adresnosť pomoci učiteľom v regionálnom školstve, maximalizovať funkčnosť a zefektívňovať doterajšiu činnosť transformujúcich sa organizácií.

"Národný inštitút vzdelávania a mládeže bude pokračovať v doteraz realizovaných činnostiach, ako napríklad vzdelávanie a poradenstvo pedagogickým a nepedagogickým zamestnancom, metodické usmerňovanie škôl a školských zariadení, aplikovaný pedagogický výskum, organizovanie predmetových olympiád a súťaží, neformálne vzdelávanie mládeže či správa knižničného fondu," priblížilo MŠVVaŠ SR. Okrem nich bude v blízkej budúcnosti zabezpečovať aj nové činnosti, ktoré vyplývajú z plánovaných kurikulárnych zmien, zavádzania podporných opatrení pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a budú prispievať k skvalitneniu vzdelávania a podpory pedagogickým a nepedagogickým pracovníkom.

Súčasťou činnosti novej organizácie bude zatraktívnenie formálneho a neformálneho vzdelávania, ako aj práca s mládežou, a to modernými dostupnými metódami. „Po ukončení procesu transformácie budú zriadené spoločné úrady pre regionálne úrady školskej správy a krajské centrá novej organizácie tak, aby sa „pod jednou strechou“ vytvoril takzvaný stredný článok riadenia, metodického usmerňovania a podpory škôl a školských zariadení,“ uzavreli z ministerstva školstva.