Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Slovensko

TASR vydala v roku 2020 vyše štvrť milióna správ

Na archívnej snímke generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala. Foto: TASR Jakub Kotian

Generálny riaditeľ pripomenul, že TASR zaznamenala okrem dominantnej témy - koronakrízy aj všetky podstatné udalosti doma i v zahraničí, v politike, ekonomike, kultúre či športe.

Bratislava 15. júna (TASR) – V roku 2020 vydala Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) vyše štvrť milióna správ, dokázala tiež hospodáriť zo ziskom. Vyplýva to zo správy o činnosti TASR v roku 2020, ktorú v utorok prerokoval Výbor Národnej rady (NR) SR pre kultúru a médiá.

Presné čísla poskytol členom výboru na rokovaní generálny riaditeľ TASR Vladimír Puchala. „V roku 2020 vydala agentúra 262.677 multimediálnych správ, z toho 146.055 textových správ, 13.529 zvukov, 97.370 fotografií a 5723 videospráv,“ informoval.

Celkové výnosy agentúry v roku 2020 boli vo výške 5.092.415 eur, náklady predstavovali sumu 4.989.269 eur. „Na základe uvedených ukazovateľov TASR vykázala kladný hospodársky výsledok vo výške 98.241 eur,“ oznámil šéf verejnoprávnej agentúry. Doplnil, že v porovnaní príjmov a výdavkov (5.910.612 eur vs. 5.542.453 eur), predstavoval konečný prebytok sumu 368.159 eur.

Puchala pripomenul, že tak ako prakticky všetky oblasti života, aj činnosť médií vrátane tlačových agentúr poznamenalo obdobie pandémie ochorenia COVID-19, ktorá bola dominantnou témou spravodajstva. Zložité obdobie podľa neho zvýraznilo aj postavenie a dôležitosť tlačových agentúr. „Ich schopnosť garantovať kvalitné a rýchle správy, postavené na faktoch a jasných zdrojoch, ako najlepšiu ochranu pred vplyvom fake news, hoaxov a dezinformácií,“ upozornil.

Potvrdil, že záujem o informácie z produkcie TASR počas krízy stúpol. „Napriek poctivej práci mnohých médií možno konštatovať, že väčšina mediálnych spoločností čerpala informácie o pandémii z TASR. Mohli tak využiť to, že TASR má zmluvy so zahraničnými agentúrami a kvalifikovaných zahraničných redaktorov, pokryté regióny Slovenska a vydáva správy nonstop," priblížil.

Generálny riaditeľ pripomenul, že TASR zaznamenala okrem dominantnej témy - koronakrízy aj všetky podstatné udalosti doma i v zahraničí, v politike, ekonomike, kultúre či športe. Medzi najvážnejšie témy patrili voľby do NR SR a vytvorenie novej vlády, iniciatívy polície a súdne procesy, ekonomické balíky pomoci, plán obnovy, protesty v Bielorusku, voľby v USA i brexit, víťazné ťaženie Petry Vlhovej vo svetovom pohári či postup futbalistov na majstrovstvá Európy. „Tradične silný dôraz kládla agentúra na spravodajstvo z regiónov, ktoré sme obohatili aj o tematické seriály Leto 2020 a Zima 2020, približujúce zaujímavé, často menej známe lokality Slovenska od západu po východ,“ informoval. Dodal, že agentúra v roku 2020 vydala i vyše 5000 správ (vyhlásení, oznámení, stanovísk) vo verejnom záujme.

Puchala tiež priblížil činnosť portálu teraz.sk a internetovej televízie TASR.TV. „Záujem o faktické informácie z dobrých zdrojov potvrdzovala návštevnosť teraz.sk, ktorý v apríli podľa IAB monitora dosiahol viac ako milión unikátnych návštevníkov. Priemerná návštevnosť portálu bola počas roka na úrovni takmer 740.000 reálnych užívateľov mesačne podľa AIM monitora (900.000 používateľov podľa Google Analytics), čo sú historicky najvyššie čísla,“ konkretizoval. „TASR.TV odvysielala viac ako 675 živých prenosov z terénu, ktoré spolu prekonali hranicu desať miliónov zhliadnutí a dosah 30 miliónov. Najsledovanejšie zaznamenali cez pol milióna videní," priblížil ďalej.

Šéf TASR pripomenul, že v zložitom pandemickom roku zvládala agentúra svoju činnosť pri nevyhnutnej optimalizácii nákladov, ktorá si vyžiadala zníženie počtu pracovníkov i obmedzenie spolupráce s externými prispievateľmi. "Optimalizácia pomohla nielen v hospodárení roku 2020, ale stala sa základom pre šetrenie v roku 2021,“ zdôraznil Puchala.

V súvislosti s prebiehajúcim rokom pripomenul aj aktuálne projekty, na ktorých TASR pracuje. Jedným z nich je spoločný projekt s nemeckou DPA a francúzskou AFP s názvom A Home for Europe’s Agencies. „Cieľom projektu je vybudovať spoločný newsroom tlačových agentúr v Bruseli, ktorý by garantoval kvalitné podmienky pre zúčastnené agentúry pri informovaní o dianí v európskych inštitúciách,“ vysvetlil Puchala.