Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 4. máj 2024Meniny má Florián
< sekcia Slovensko

Témou tohtoročného Európskeho týždňa mobility je lepšia dostupnosť

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Kampaň je určená širokej verejnosti, registrujú sa však do nej len samosprávy a organizácie. K dnešnému dňu je v rámci Slovenska zapojených 41 miest, mestských častí či obcí a dve organizácie.

Bratislava 19. augusta (TASR) - Témou tohtoročného Európskeho týždňa mobility, ktorý sa bude konať od 16. do 22. septembra, je lepšia dostupnosť s mottom Cestujme zodpovedne. K dnešnému dňu je v rámci Slovenska zapojených 41 miest, mestských častí či obcí a dve organizácie. TASR o tom informovala hovorkyňa SAŽP Michaela Pšenáková.

Vyhlasovateľom kampane je Ministerstvo životného prostredia SR, národným koordinátorom Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP).

Kampaň je určená širokej verejnosti, registrujú sa však do nej len samosprávy a organizácie. K dnešnému dňu je v rámci Slovenska zapojených 41 miest, mestských častí či obcí a dve organizácie.

"Samosprávy majú v rámci ETM ideálnu príležitosť ukázať svojim obyvateľom a verejnosti aktivity, ktoré realizovali, realizujú či plánujú realizovať nielen pre zlepšovanie udržateľnejších foriem dopravy, ale ktoré vedú aj k skvalitneniu života ich obyvateľov," priblížila Pšenáková. Taktiež to môžu byť opatrenia v prospech budovania prvkov zelenej infraštruktúry. Samosprávam, ktoré sa do kampane zaregistrujú do 25. augusta, poskytne SAŽP vhodné predmety, ktoré im poslúžia pri organizovaní podujatí pre verejnosť.

Do ETM sa počas celého roka môžu prihlásiť aj inštitúcie, verejné i mimovládne organizácie, súkromné firmy, centrá voľného času, prevádzkovatelia verejnej dopravy či školy.

Súčasťou ETM je aj národná súťaž o Cenu ETM, ktorej cieľom je zvýšiť motiváciu samospráv a organizácií k účasti. Tento rok sa môžu zapojiť do troch kategórií, a to aktívna samospráva, aktívny samosprávny kraj a aktívna organizácia. Prihlášky je možné podávať do 30. septembra.

Hlavným cieľom celoeurópskej kampane je zvyšovať povedomie o udržateľnej mestskej mobilite a tým podporiť zmenu správania verejnosti v prospech aktívnej mobility.