Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Slovensko

Univerzita Komenského bude mať novú vizuálnu identitu

Ilustračné foto. Foto: TASR Dano Veselský

Rektor najväčšej slovenskej univerzity Marek Števček uviedol, že nová vizuálna identita prichádza v pohnutých a bezprecedentných časoch pandémie.

Bratislava 16. augusta (TASR) – Od 1. septembra plánuje Univerzita Komenského v Bratislave používať nové logo, ktoré zobrazuje budovu na Šafárikovom námestí. Historický znak s Jánom Amosom Komenským bude univerzita naďalej používať pri špeciálnych príležitostiach. TASR o tom informovala Nikoleta Janková z rektorátu UK.

UK v Bratislave je najstaršou slovenskou univerzitou a logo s vyobrazením Jána Amosa Komenského používa od roku 1969. V roku 2008 prešlo toto logo redizajnom a začalo sa používať v dvoch ďalších verziách, spredu a z profilu. V roku 2018 k nemu pribudlo logo storočnice s vyobrazením hlavnej budovy. Nový návrh pomohlo univerzite pripraviť štúdio GoBigname, ktoré vedie dizajnér Michal Pastier.

„Základom je monolineárne prevedenie, ktoré umožní kombinovať logo s rôznymi podkladmi. Na rozdiel od doterajších znakov je vhodné na prezentáciu v online svete, kde sa v súčasnosti presúva čoraz viac komunikácie," poznamenal Pastier.

Súčasťou celého projektu je zmena univerzitného loga, redizajn log 13 fakúlt a ôsmich súčastí, nový súbor typografických nástrojov, nový dizajn farebnej škály, nastavenie vizuálneho jazyka pre komunikáciu v sociálnych sieťach a šablóny na základné dokumenty a aplikácie. Univerzita si od zmeny sľubuje hlavne väčšiu rozpoznateľnosť značky a sprehľadnenie komunikácie.

„Nová vizuálna identita stavia na klasických symboloch našich fakúlt a univerzity a zároveň vyjadruje rešpekt k tradíciám. Prezentujeme sa formou, ktorá nám umožní odlíšiť sa a vizuálne prepojiť celú univerzitu," povedal prorektor UK Radomír Masaryk, ktorý celý projekt koordinoval.

Rektor najväčšej slovenskej univerzity Marek Števček uviedol, že nová vizuálna identita prichádza v pohnutých a bezprecedentných časoch pandémie.

„Práve dnes, možno viac ako inokedy, je potrebné zosúladiť obsah a formu našej práce, výsledkov, akademickej obce. Špičkovú vedu a kvalitné vzdelávanie musíme adekvátne prezentovať, a aj keď každá zmena sa nezaobíde bez menšej či väčšej rezistencie, som presvedčený, že nové logo prinesie pozitívnu odozvu a podporí naše vytrvalé úsilie o podporu kvality a budovanie univerzitnej hrdosti," uzavrel.