Quantcast
< sekcia Slovensko

Vlčan popiera tvrdenie Hlasu-SD o objednaní reklamy na sociálnej sieti

Na archívnej snímke z 15. októbra 2021 minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Samuel Vlčan (nominant OĽaNO) počas tlačovej konferencie k výsledku akreditačného procesu Pôdohospodárskej platobnej agentúry (PPA) v Bratislave. Foto: TASR Jaroslav Novák

Agrorezort si podľa Puciho objednal reklamu práve v období výzvy na podporu chovateľov ošípaných. Tá prebiehala rekordne krátko, len medzi 22. novembrom a 1. decembrom 2021.

Bratislava 18. februára (TASR) - Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR pod vedením ministra Samuela Vlčana (nominant OĽANO) si podľa opozičnej mimoparlamentnej strany Hlas-SD za štátne peniaze objednalo reklamu na sociálnej sieti Facebook za 36.000 eur. Spravilo tak dva dni predtým, ako skončila možnosť prihlásiť sa do výzvy na podporu svíň. MPRV vyjadrenia strany Hlas-SD odmieta.

"Je evidentné, že tieto prostriedky z daní občanov Slovenska využije OĽANO na osobné PR ministra, ktorého stolička sa trasie pre kšefty nominantov hnutia OĽANO Igora Matoviča. Na reklamu škandalóznej výzvy 'na podporu svíň', o ktorej prakticky nikto nevedel, pritom ministerstvo z tejto obrovskej sumy peňazí nevyužilo ani jediný cent," povedal Róbert Puci, nezaradený poslanec Národnej rady SR a člen predsedníctva strany Hlas–SD.
Na snímke poslanec NR SR Róbert Puci, foto z archívu.
Foto: TASR - Jaroslav Novák

Agrorezort si pritom podľa Puciho objednal reklamu práve v období výzvy na podporu chovateľov ošípaných. Tá prebiehala rekordne krátko, len medzi 22. novembrom a 1. decembrom 2021. Objednávku MPRV zrealizovalo 31. novembra 2021. Reklamu na zapojenie sa do výzvy, cez ktorú dostala napríklad rodinná firma štátneho tajomníka OĽANO nevídaných 4500 eur na každú sviňu a stále ju občanom Slovenska nevrátila, však nikto na sociálnej sieti nevidel.

Z celkového počtu 2953 fariem chovateľov ošípaných na Slovensku (Centrálna evidencia hospodárskych zvierat) dostalo podľa Puciho slov podporu iba niečo cez 120 fariem patriacich len 86 subjektom. Absenciu akýchkoľvek informácií o výzve kritizovali prakticky všetky zväzy poľnohospodárov, od najväčšej Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory cez Združenie mladých farmárov Slovenska až po organizácie malých farmárov.

"Hnutie OĽANO už stratilo akékoľvek zábrany pri šafárení so štátnym rozpočtom na vlastnú propagáciu pre jeho neustále klesajúce preferencie. V čase pandémie a rekordného zdražovania, keď minister financií Matovič odmieta dofinancovať zdravotníkov, dôchodcov a ľudí, na ktorých dolieha obrovské zdražovanie, si dovolí objednať jeho človek reklamu na sociálnej sieti v sume priemerných ročných platov troch pracujúcich Slovákov. Hlas–SD bude žiadať dôsledné vydokladovanie každého jedného centu z týchto peňazí daňových poplatníkov. A budeme informovať o tom, aké PR si to za štátne peniaze minister OĽANO užíva," dodal Puci.

Podľa MPRV by si strana Hlas-SD pred zverejňovaním a šírením "zaručených senzácií" mala poriadne naštudovať súvislosti a detaily. "Objednávka sa týkala informačnej kampane verejnosti o šírení nebezpečného afrického moru ošípaných (AMO)," uviedol pre TASR v reakcii na Hlas-SD odbor komunikácie MPRV.

"Kampaň bola schválená v rámci opatrení, ktoré prijala vláda SR na komplexné riešenie zabránenia šírenia a eradikáciu AMO uznesením z 21. júla 2021. V rámci kampane boli podporované informačné statusy na zastavenie šírenia AMO a ochranu chovov ošípaných. Z určenej sumy sa v skutočnosti vyčerpalo na uvedené účely 279 eur bez DPH. Zvyšok objednávky sa nečerpal a bol stornovaný," dodal agrorezort.