Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 11. máj 2024Meniny má Blažena
< sekcia Slovensko

Živica pripravila pomôcku pre učiteľov, zameriava sa na učenie vonku

Učiteľ. Foto: TASR/Roman Hanc

Po vydaní metodiky na učenie vonku pre základné a špeciálne školy v roku 2021 sa pozornosť tentoraz zamerala na tínedžerov.

Bratislava 1. decembra (TASR) - Centrum environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica v spolupráci s pedagógmi a lektormi vydalo novú metodiku na učenie vonku pre tínedžerov. Je vhodná pre druhý stupeň základných škôl a stredné školy. TASR o tom informovala komunikačná manažérka CEEV Živica Eva Sládková.

Po vydaní metodiky na učenie vonku pre základné a špeciálne školy v roku 2021 sa pozornosť tentoraz zamerala na tínedžerov. Hlavnou výhodou výučby vonku je okrem komplexného pochopenia učiva pomocou priameho zážitku aj rozvoj ďalších zručností mladých ľudí. "Žijeme v dobe neustálych výziev – dva roky pandémie vystriedala vojnová agresia na Ukrajine, paralelne beží klimatická a energetická kríza a s nimi spojená ekonomická kríza. Je toho priveľa aj na dospelého jedinca, nieto na citlivého dospievajúceho mladého človeka," povedala riaditeľka CEEV Živica Ivana Poláčková, spoluautorka novej metodiky.

"Keďže v škole trávia tínedžeri veľkú časť dňa, radi by sme im ponúkli zaujímavý a kreatívny spôsob učenia sa podporujúci prepájanie vedomostí z rôznych predmetov a tímovú spoluprácu spojenú s aktívnym pohybom vonku," poznamenala Poláčková. Metodické učenie vonku umožňuje nielen priame overenie poznatkov so zapojením kritického myslenia, ale nabáda aj k vnímaniu komplexnosti a prepojenosti javov. Pobyt vonku v prírode podľa CEEV Živica navyše podporuje psychickú pohodu a kreativitu pri učení a vytvára inšpiratívne prostredie aj na rozvoj umeleckých zručností a budovania vzťahu k okoliu.

"Odborníci dlhodobo upozorňujú na zhoršujúci sa psychický stav mládeže a dôležitosť prepojenia psychického a fyzického zdravia s aktívnym pohybom. Pravidelné učenie vonku má veľký potenciál podporiť zdravý komplexný rozvoj a prebudiť záujem mladých o svet, a to v každom ročnom období," uviedla Poláčková s tým, že by radi pedagógov povzbudili v tom, aby si vyučovanie vonku v rámci svojich predmetov vyskúšali.