< sekcia Šport

Toyota sa dištancuje od olympiády, nebude vysielať reklamy

Na archívnej snímke vľavo šéf spoločnosti Toyota Akio Tojoda a prezident Medzinárodného olympijského výboru (MOV) Thomas Bach pózujú s podpísaným dokumentom o spolupráci a sponzorstve počas tlačovej konferencie v Tokiu 13. marca 2015. Foto: TASR/AP

OH budú bez diváckej účasti. Priamo v dejisku sa už objavilo viacero prípadov infikovaných osôb, ktoré na OH prileteli zo zahraničia.

19. júla (TASR) - Významný olympijský sponzor Toyota oznámil, že nebude vysielať televízne reklamy v spojitosti s nadchádzajúcimi OH 2020 v Tokiu. Japonská automobilka sa tak rozhodla pre nejednoznačnú podporu podujatia v krajine z dôvodu pandémie koronavírusu.

Výrobca automobilov tiež potvrdil, že sa na otváracom ceremoniáli nezúčastnia jej šéf Akio Tojoda ani ďalší vedúci predstavitelia firmy. Tokijskú olympiádu slávnostne otvoria v piatok 23. júla a hry potrvajú do 8. augusta. Ako uviedla agentúra DPA, spoločnosť sa obáva poškodenia svojho imidžu, keďže väčšina Japoncov je momentálne proti konaniu OH v krajine.

Toyota patrí k 14 hlavným sponzorom Medzinárodného olympijského výboru (MOV) pre Tokio a investovala už miliardy dolárov do exkluzívnych reklamných práv. Od roku 2015 je tiež výhradný dodávateľ automobilov pre MOV.

OH budú bez diváckej účasti. Priamo v dejisku sa už objavilo viacero prípadov infikovaných osôb, ktoré na OH prileteli zo zahraničia.